زهرا صبری که این روزها داغدار درگذشت همسرش است، با اشاره به اینکه تازه از استعفای دبیر جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک مطلع شده، تصریح کرد: مدیران نباید استعفای مرضیه برومند را بپذیرند بلکه باید چرایی این استعفا و مشکلاتی که باعث آن شده است، بررسی کنند.

پایگاه خبری تئاتر:  زهرا صبری که دغدار درگذشت همسرش است، درباره خبر استعفای مرضیه برومند از دبیری پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک گفت: از میان دریای غم و از میان مصیبت و تنهایی، وقتی می‌خواستم به جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک پناه ببرم، فرو ریختم وقتی فهمیدم که بعد از چندین ماه کار صادقانه، مرضیه برومند آنقدر اذیت شده که از دبیری جشنواره تئاتر عروسکی استعفا داده است.

این کارگردان با سابقه تئاتر عروسکی تصریح کرد: این چه تدبیری و امیدی است که در لحظات حساسی که برای هنرمندان تئاتر، تنها روزنه‌ای از امید وجود دارد، ناامیدشان می‌کند. ما زندگی‌مان را با تئاتر تاخت زدیم ولی وقتی به سرانجام این تاخت زدن نگاه می‌کنیم، شاهدیم که کویر برهوتی بیش نصیب‌مان نشده است. به عنوان یک انسانی که زندگی‌اش را با تئاتر تاخت زده و حالا سوگوار است، اینک همچون فریادم و به شما مدیران می‌گویم در قبال یک استعفا مسئولید و نباید آن را رد یا قبول کنید، بلکه باید با نگاهی کارشناسانه چرایی این استعفا را بررسی کنید.

سرپرست گروه تئاتر «یاس تمام» یادآور شد: برای من مدیران در مقامی نیستند که تنها استعفا را رد یا قبول کنند بلکه باید چرایی این استعفا را کنکاش کنند. از آقای طاهری و آقای مرادخانی به خاطر همدردی‌شان با من در این داغ عظیمی که در زندگی شخصی‌ام متحمل شده‌ام، متشکرم ولی از آن‌ها توقع دارم که به دنبال چرایی این استعفا باشند.

صبری با تأکید بر این نکته که مدیران حق ندارند این استعفا را بپذیرند، متذکر شد: مدیران باید در 20 روز باقیمانده به جشنواره تئاتر عروسکی آبروداری کنند. سارا بنی‌صدر نیز از بین خانواده تئاتر عروسکی رفت و به خاک سپرده شد، پس به احترام این هنرمند و دیگران هنرمندان تئاتر عروسکی مدیران آبروداری کنند.