مجمع عمومی انجمن تهیه کننده _ کارگردانان سینما (مجمع فیلمسازان) 6 بهمن ماه در سالن سیف الله داد خانه سینما و با حضور نماینده وزارت کار برگزار شد.

پایگاه خبری تئاتر: طبق گزارش رسیده، با حضور تعداد زیادی از کارگردان - تهیه کنندگان، این انتخابات با رعایت پروتکل های بهداشتی 6 بهمن ماه برگزار شد.
در ابتدای جلسه مهرداد فرید (رئیس این انجمن) توضیحاتی را در مورد انتخابات ارایه داد و پس از آن دیگر اعضای شورای مرکزی که عبارت بودند از علیرضا داودنژاد، علی ژکان، کامران قدکچیان، اصغر هاشمی، منوچهر مصیری، محمد احمدی و بازرس بهرام کاظمی به روی سن رفتند و سخنانی را مطرح کردند.

در ادامه برای شروع رسمی جلسه، حاضرین محسن امیریوسفی را به عنوان رئیس جلسه انتخاب کردند که به همراه محمدرضا عرب، قدرت الله صلح میرزائی ، علی شاه حاتمی و رهبر قنبری اداره جلسه را در کنار نماینده وزارت کار بر عهده گرفتند.

در ابتدا محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان گفت: از مدتی پیش در کنار دوستان مجمع فیلمسازان تلاش کردیم که انتخاباتی پرشور برگزار شود، بنابراین خوشحالیم که با این تعداد انتخابات برگزار شد.

وی در ادامه از تلاش های هیات مدیره این انجمن در دفاع از حقوق تهیه کننده – کارگردانان که صاحب بهترین فیلم های قدرتمند و ماندگار تاریخ سینمای ایران هستند تشکر کرد و بر همراهی و اتحاد همیشگی کانون کارگردانان با انجمن تهیه کننده - کارگردانان تاکید کرد.

این کارگردان ابراز امیدواری کرد: کانون کارگردانان در کنار هیات مدیره جدید از دیگر کارگردان - تهیه کنندگان سینمای ایران درخواست کنند که به عضویت این انجمن در بیایند تا در کنار تشکل های دیگر، قدرتی بزرگتر در امر تهیه کنندگی کارگردانان سینما باشند.

پس از آن مهرداد فرید رئیس انجمن ، گزارش هیات مدیره را قرائت کرد که مورد بحث و گفتگوی طولانی حاضرین قرار گرفت و در نهایت با اکثریت آرا مورد موافقت قرار گرفت.
در ادامه اصغر هاشمی خزانه دار و بهرام کاظمی بازرس انجمن هم گزارش های خود را قرائت کردند که مورد تائید حضار قرار گرفت.
در پایان نامزدهای حضور در هیات مدیره اعلام آمادگی کردند و رای گیری انجام شد که نتیجه آن به شرح ذیل است:
اعضای اصلی هیات مدیره انجمن تهیه کننده کارگردانان (مجمع فیلمسازان):
علیرضا داوودنژاد، ابوالحسن داوودی، مهدی فخیم زاده، علی ژکان، علیرضا رئیسیان، مجید برزگر و محمد احمدی.
اعضای علی البدل: مهرداد فرید و اصغرهاشمی.
بازرس: اسماعیل میهن دوست.
این انتخابات با حضورکارگردان – تهیه کنندگان و ارائه ۷۰ رای برگزار شد که گفته می شود، بالاترین میزان مشارکت در تاریخ این انتخابات بود.
برخی از حاضرین در این جلسه و وکالت دهندگان عبارت بودند از: محمدعلی نجفی، مصطفی کیایی، جعفرپناهی، حسن فتحی، محمدرضا هنرمند، حمید نعمت الله، محمدعلی سجادی، کیومرث پوراحمد، فرهاد مهرانفر، ابراهیم مختاری، محمد رسول اف، عزیزالله حمیدنژاد، وحید موسائیان، پرویز شهبازی، کیانوش عیاری، سامان مقدم، کمال تبریزی، علی مصفا، مهدی رحمانی، عبدالرضا کاهانی، حسن هدایت، نقی نعمتی، ابوالفضل صفاری، بهمن کامیار، مجید جوانمرد، علی زمانی عصمتی، کاظم راست گفتار، علی غفاری، محسن دامادی، سامان سالور، نادرمقدس، علی کریم، رضا سبحانی، پدرام علیزاده و ...
انجمن تهیه کننده - کارگردانان یکی از چهار تشکل تهیه کنندگی در اتحادیه صنف تهیه کنندگان (شورایعالی تهیه کنندگان) است‌.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید