چاپ تازه دوره دوجلدی «مجموعه آثار نمایشی ویلیام شکسپیر» ترجمه علاءالدین پازارگادی روانه بازار نشر شد.

پایگاه خبری تئاتر: چاپ یازدهم این اثر در ۸۱۷ و ۱۸۶۰ صفحه رقعی با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۰۰ هزار تومان در انتشارات سروش عرضه شده است.

در معرفی ناشر از این مجموعه آمده است: ویلیام شکسپیر (۱۵۶۴ـ ۱۶۱۶م.) نمایش‌نامه‌نویس و شاعر انگلیسی است که نمایش‌نامه‌های او را به چند دسته کلی می‌توان تقسیم کرد: نمایش‌نامه‌های غنایی همچون «رومئو و ژولیت»، نمایش‌نامه‌های کمدی مانند «هیاهوی بسیار برای هیچ»، نمایش‌نامه‌های تاریخی نظیر «هنری ششم»، و تراژدی همچون «هملت». او غزل‌های پُرشماری نیز سروده است. کتاب حاضر مجموعه ۲۷ تراژدی و کمدی از اوست که همگی را مرحوم علاءالدین پازارگادی (۱۲۹۲ـ۱۳۸۳) ترجمه کرده است. زبان و کلام رازآلود شکسپیر سرشار از رمز و نماد است و مترجم در برگرداندن زبان او به فارسی تلاش فراوان کرده و رنج تحقیق بسیار را بر خود هموار کرده است. این نخستین‌بار است که مجموعه‌ای با این تعداد آثار نمایشی شکسپیر، به‌صورت یک‌جا، به زبان فارسی منتشر می‌شود. پازارگادی نمایش‌نامه‌های غنایی را نیز جزو نمایش‌نامه‌های تراژیک آورده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شماره ۸۸۳۱۰۶۱۰ و یا فروشگاه اینترنتی با شماره ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس بگیرند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره ۰۹۹۲۱۶۰۵۱۱۹ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید