نمایش «آواز ستاره‌ها» به نویسندگی مهرداد کوروش‌نیا و کارگردانی احسان طیب در سالن خورشیدی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران روی صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: مهرداد کوروش‌نیا از زمره نویسندگانی است که متن‌هایش حول مدرنیته و اتفاقات حال حاضر اجتماع خود می‌چرخد. او که چندی پیش متن، آخرین نامه را به نویسندگی و کارگردانی خود و بازی نوید محمدزاده در تالار سایه به اجرا برده است، نمایشنامه آواز ستاره‌ها را ده سال پیش به نگارش درآورده است که پس از گذشت این سال‌ها برای اجرای مجدد، با زاویه دیدی مدرن و به روز شده حال حاضر جامعه، بخصوص ویژگی برجسته در میان اهالی هنر به روی صحنه خواهد رفت. احسان طیب، قرار است این نمایشنامه را در سالن خورشیدی دانشگاه هنر تهران با بازی سعید راستی، حسن معینی، وحید زارعی، مریم رودبارانی و الهام خداوردی به روی صحنه برد.

«آواز ستاره‌ها» داستان دو خواهر شمالی و آرایشگر به نام ستاره و شهلا است که پدرشان فوت کرده و زیر سلطه ناپدری زندگی می‌کنند. ناپدری آن‌ها را به فحش و کتک می‌گیرد و برای زندگی مادر به اجبار آن‌ها را از نوشهر به تهران می‌فرستد. در آنجا مستاجر شخصی به نام اردلان می‌شوند که ویژگی‌های اخلاقی و سبقه سیاسی‌اش و همچنین دوستی‌های ستاره و شهلا با آدم‌های پیرامونشان ادامه داستان را شکل می‌دهد.

طرح صحنه غیر رئال است؛ یعنی اکثر دکورهای روی صحنه وسایل طبیعی زندگی نیستند؛ ولی در عوض بازی‌ها و برخوردهای رئالیستی را در کار شاهد هستیم. در ضمن موسیقی کار، جزء جدانشدنی نمایش است؛ زیرا تم آن لالایی مازندرانی است و مربوط به داستان خود نمایش است که تماشاگر را به خود جذب می‌کند. در طراحی لباس هم از فضای سنتی و فولکلور دور شده‌ است و لباس‌ها را متناسب با فضای شهری طراحی کرده‌اند.

این نمایش چهارشنبه 12 شهریور 93 در سالن خورشیدی واقع در خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده، دانشکده سینما و تئا‌تر دانشگاه هنر تهران روی صحنه می‌رود.