با توجه به موفقیت کارگردان‌های زن در نامزدی گلدن گلوب این سوال وجود دارد که آیا اعلام نامزدهای اسکار نیز می‌تواند با نام این سه کارگردان زن گره بخورد.

پایگاه خبری تئاتر: در حالی که همه چشم‌ها به اعلام اسامی انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) دوخته شده تا معلوم شود امسال شانس چه کارگردان‌هایی از همه بیشتر است، باید دید شاخه کارگردان‌های اسکار امسال به سراغ انتخاب یک کارگردان زن می‌رود یا یک فیلمساز رنگین پوست.

تا اینجای فصل جوایز آرون سورکین و کلویی ژائو از موفق‌ترین کارگردان‌های سال بوده‌اند.

پیش بینی ورایتی در انتخاب کارگردان‌های ۲۰۲۱ اسکار چنین است:

۱. کلویی ژائو برای «سرزمین آوارگان». وی پیش از این هرگز نامزدی اسکار را کسب نکرده و داستان فیلمش درباره رکود بزرگ در آمریکا و سفر یک زن سالخورده به تنهایی به عنوان یک خانه به دوش در غرب آمریکاست.

۲. آرون سورکین برای «دادگاه شیکاگو ۷». وی تاکنون سه نامزدی اسکار کسب کرده و برای فیلمنامه «شبکه‌اجتماعی» اسکار فیلمنامه اقتباسی را برده است. داستان فیلم با تمرکز بر ۷ نفر در دادگاهی در شیکاگوست که اتهام‌های مختلفی پس از تظاهرات کنگره ملی دموکرات در سال ۱۹۶۸ به آنها وارد شده است.

۳. لی آیزاک چونگ برای «میناری». وی تاکنون هرگز نامزدی اسکار را نداشته و فیلمش دربار یک خانواده کره‌ای است که به آرکانزاس نقل مکان می‌کنند تا در دهه ۱۹۸۰ یک مزرعه به راه بیندازند.

۴. امرالد فنل برای «زن جوان امیدبخش» تاکنون هرگزی نامزدی اسکار را کسب نکرده و داستان این فیلمش درباره زن جوانی است که از یک واقعه غم‌انگیز در گذشته‌اش آسیب دیده است.

۵. رجینا کینگ برای «شبی در میامی» وی یک نامزدی اسکار و یک برد برای بازی در نقش زن مکمل در فیلم «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» در کارنامه دارد. این اولین تجربه این بازیگر سیاهپوست در فیلمسازی است که داستانش درباره حضور ۴ نماد فعال اجتماعی، موسیقی و ورزش یعنی مالکم ایکس، محمد علی، جیم براون و سم کوک در سال ۱۹۶۴ در هتلی در میامی است.

۶. پل گینگراس برای «اخبار جهان». وی یک بار برای «یونایتد ۹۳» نامزدی اسکار را در سال ۲۰۰۶ کسب کرده است. این فیلم درباره یک کهنه‌سرباز جنگ‌های داخلی است که می‌خواهد یک دختر نوجوان را علیرغم میلش به خانواده‌اش برساند.

۷. دیوید فینچر برای «منک». وی با ۲ نامزدی اسکار برای «مورد عجیب بنجامین باتن» در سال ۲۰۰۸ و «شبکه اجتماعی» در سال ۲۰۱۰ ، فیلمش را درباره نویسنده فیلمنامه «همشهری کین» ساخته است.

۸. فلوریان زلر برای «پدر». وی تاکنون نامزد اسکار نبوده و این فیلمش درباره رابطه پر از شک یک پدر سالمند و دختر میان‌سالش است.

۹. اسپایک لی برای «۵ قطره خون». وی تاکنون ۵ نامزدی اسکار داشته و سال ۲۰۱۸ برای فیلمنامه «بلک‌کلنزمن» این جایزه را دریافت کرده و یک اسکار افتخاری هم در سال ۲۰۱۶ برده است. این فیلم درباره ۴ کهنه سرباز آمریکایی آفریقایی تبار است که به ویتنام برمی‌گردند تا بقایای رهبر گروه خود و گنجی از طلا که وی کمک کرده بود پنهان کنند، را پیدا کنند.

۱۰. شاکا کینگ برای «یهودا و مسیح سیاه». وی هرگز نامزد اسکار نبوده و داستانش روایت‌گر زندگی فرد همپتون رهبر حزب «پلنگ سیاه» است که در سال ۱۹۶۹ در ۲۱ سالگی با یورش به خانه‌اش کشته شد.

در رتبه‌های بعدی داریوس ماردر برای «آوای متال»، جورج سی وولف برای «بلک باتم ما رینی»، کورنل ماندروکزو برای «تکه‌هایی از یک زن»، کریستوفر نولان برای «تنت»، کوین مک‌دونالد برای «موریتانیایی»، کلی ریچارد برای «اولین گاو»، جورج کلونی برای «آسمان نیمه شب»، سوفیا کاپولا برای «روی صخره‌ها»، سم لوینسون برای «مالکوم و ماری» و توماس وینتربرگ برای «دور دیگر» جای دارند.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید