ایوب آقاخانی که منتظر اعلام نتیجه مجموعه تئاتر شهر در مورد نمایشنامه‌ پیشنهادی‌اش است، تاکید کرد: هرگز هیچ رغبتی برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر نداشته‌ام چون همیشه الویتم برای اجرای عمومی بوده است.

پایگاه خبری تئاتر: آقاخانی گفت: اگر هر بار در جشنواره تئاتر فجر حضور داشته‌ام، به درخواست دوستانم و برای کمک و همکاری با جشنواره بوده است اما از حوصله من خارج است که نمایشی را یک بار در جشنواره فجر اجرا کنم و با چند ماه فاصله، همان نمایش را بار دیگر برای اجرای عمومی آماده کنم.

آقاخانی تصریح کرد: سال‌های گذشته نیز به لطف دوستان بویژه دبیران ادوار مختلف، یا قبل از جشنواره اجرای عمومی داشتم و آخرین اجرایم در جشنواره فجر به صحنه رفت یا بلافاصله بعد از جشنواره فجر، اجرای عمومی‌ام را آغاز کردم. امسال هم اگر جشنواره فجر با الویت من همسو عمل کند، در این جشنواره شرکت می‌کنم. در غیر این صورت مانند سال گذشته در این رویداد، حضور نخواهم داشت.

این مدرس تئاتر درباره وضعیت اجرای عمومی تازه‌ترین نمایش‌اش توضیح داد: همچنان منتظر اعلام نظر مجموعه تئاتر شهر هستم.

در صورت حمایت مالی، نمایش«مرگ در پاییز» نوشته زنده‌یاد اکبر رادی را اجرا می‌کنم و در صورت عدم حمایت مالی، نمایش‌نامه «سکوت‌های قطع شده» را ارایه می‌کنم که این روزها مشغول نوشتنش هستم.

آقاخانی با ارایه توضیحاتی درباره نمایشنامه«سکوت‌های قطع شده» ادامه داد: داستان این نمایش در یک فضای ذهنی مجرد با پایه‌های رئالیستی می‌گذرد که در کارنامه آثار اجرا شده‌ام، به معنای متن‌هایی که از خودم کارگردانی کرده‌ام فضای منحصر به فردی دارد؛ البته قبلا تجربه اولیه و کمرنگ‌تری از این فضا را در نمایش‌نامه «کاپوچینوی ایرلندی» که به چاپ رسیده، امتحان کرده‌ام.

سرپرست گروه تئاتر «پوشه» افزود: طبیعتا بعد از گذر این همه سال، این نمایش‌نامه تازه، هم اثر پخته‌تری است و هم فضای انتزاعی مبتنی بر رئالیسم آن برای مخاطب، قابل استفاده‌تر و قابل فهم‌تر است.

به گفته او، نمایش‌نامه«سکوت‌های قطع شده» یک نمایش‌نامه معاصر با دو شخصیت است که زن و شوهری در سومین سالگرد ازدواجشان هستند.

نویسنده و کارگردان نمایش‌های«نام تمام مصلوبان عیسی است»،«رویاهای رام نشده» و «کسوف» اظهار امیدواری کرد بزودی تکلیف اجرای عمومی نمایش‌نامه پیشنهادی‌اش از سوی تئاتر شهر معلوم شود.

ایوب آقاخانی در پایان یادآور شد: گروه تئاتر «پوشه» بعد از اجرای نمایش«جنوب از شمال غربی» که سه سال پیش در تئاتر شهر به صحنه رفت، دیگر در این مجموعه حضور نداشته است و امیدواریم بزودی تکلیف پیشنهاد تازه ما به این مجموعه، مشخص شود.