کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران به انتشار نامه‌ای برای واکسیناسیون زودتر از نوبت هنرمندان، واکنش نشان داد.

پایگاه خبری تئاتر:در پی انتشار نامه‌ای از سوی سازمان نظام پزشکی خطاب به وزارت بهداشت برای اولویت قرار دادن واکسیناسیون هنرمندان سینما و تلویزیون، کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

«بیانیه ده‌ ماده‌ای کانون فیلم‌نامه‌نویسان در مورد واکسن خیالی کرونا»

۱- میزان واکسن وارد شده به ایران فعلا آن‌قدر ناچیز است که سهم‌خواهی از آن بیشتر به شوخی می‌ماند.

۲- چنانچه انواع واکسن کرونا به اندازه‌ای معنادار وارد شده یا در کشور تولید شود، تازه می‌توان در مورد آن حرف زد.

۳- در امور صنفی، مانند اصناف سینما، کسی حق ندارد برای دیگران تصمیم بگیرد و تصمیمات توسط مدیریت اصناف و خانه سینما انجام می‌شود.

۴- با توجه به ماده ۳ اظهارات کسانی که شخصا واکسن می‌خواهند یا ایثارگرانه دریافت آن‌ را رد می‌کنند، تصمیمی شخصی‌ست و به اصناف سینما مربوط نمی‌شود.

۵-دریافت یا عدم دریافت‌ واکسن اعضای خانه سینما (درصورت وجود چنین واکسنی) ربطی به تقاضا و لابی‌گری و مسائل خارج از سینما ندارد و مانند تمام کشورهای متمدن بر مبنای دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت انجام خواهد شد، با اولویت‌های مشخص شده.

۶- کادر درمان و سیستم بهداشتی کشور،افراد سالخورده، کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند و شاغلین حرفه‌های پرخطر و حیاتی که در معرض آلودگی بیشتری قرار دارند و… اولویت‌های دریافت واکسن هستند.

۷- با این حساب، قضیه کاملا ساده خواهد بود؛ به محض فراهم شدن واکسن کرونا، اعضا و اهالی سینما که در میان آن‌ها تعداد زیادی با اولویت‌های جهانی مطابقت دارند، حق دریافت واکسن را هم خواهند داشت.

۸- ولی از آن‌جا که دریافت واکسن نمی‌تواند اجباری باشد، تمام ایثارگرانی که تاکنون آهوی ناگرفته را به دشت بخشیده‌اند می‌توانند از دریافت آن خودداری کنند.

۹- از همه رسانه‌ها تقاضا می‌کنیم در موضوعاتی که جان انسان‌ها در میان است، دندان بر جگر گذاشته و از فواید جنجال و جلب توجه صرف‌نظر کنند و فراموش نکنند که گاه بهره‌برداری‌های جناحی، خون به دل مردم می‌کند.

۱۰- توزیع عادلانه و دقیق واکسن (اگر باشد) پیش از آن‌که رفتاری اخلاقی باشد، روش درست و علمی مبارزه با این همه‌گیری خواهد بود. وگرنه توزیع بی‌دقت و غیر اصولی آن تنها و تنها، وضعیت مبارزه با کرونا را پیچیده و چه بسا ناممکن و مجال بروز سویه‌های تازه و بی‌اعتنا به واکسن ویروس را قطعی می‌کند.

کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران»

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید