هشتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو در بندرعباس با معرفی نفرات و گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.

پایگاه خبری تئاتر:  این جشنواره که از 15مرداد تا 13شهریورماه به مدت یک ماه در محل فرهنگسرای طوبی بندر عباس میزبان 11 گروه نمایشی بود، روز پنج شنبه 13 شهریورطی مراسمیبا حضور خدام حرم امام‌رضا(ع)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و جمعی دیگر از مسئولان استانی به پایان رسید.

در بخشی از این مراسم، کرامت بلالی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در سخنانی گفت: «تفاوت هشتمین دوره این جشنوارهبا سال قبل دراین بوى کهاجرای آثار رسیده به مدت یک ماه ادامه داشت.»

او ادامه داد: «در یک ماه 11 نمایش از استان‌های تهران،خوزستان،همدان، خراسان رضوی وهرمزگانبه معرض دید تماشاگران در آمد.»

معاون فرهنگی و هنری اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از استقبال شش هزار نفری مردم از اجرای عمومی آثار ارائه شده در جشنواره امسال خبر داد و افزود:«امیدواریم این جشنواره سال آینده با شیوه بهتر و در صورت امکان بین المللی برگزار شود.»

علیرضا درویش نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان هم در سخنرانی خود با اشاره به این‌که امام ‌رضا (ع) بهترین الگو و اسطوره مذهبی ایرانیان است، تاکید کرد جشنواره تئاتر رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو برگرفته از یک فرهنگ ناب رضوی است که باید ترویج داده و به دنیا معرفی شود.

او با بیان این‌که مقام معظم رهبری فرهنگ را هویت‌بخش ملت می‌دانند، اضافه کرد: «می‌توانیم با پرداختن اندیشمندانه به فرهنگ رضوی، این فرهنگ را به تمام دنیا معرفی کنیم.»

هنرمندان و آثار برتر جشنواره

در ادامه این مراسم، هیئت داوران جشنواره متشکل از حسن دادشگر،علی رضاییو  نیک رامآرای خود را به شرح زیر اعلام کردند:

طراحی صحنه: در این بخش جایزه دوم به میثم نویریان برای نمایش «ماهان و ۸ موشک کاغذی» از استان خراسان رضوی و جایزه اول به محسن پورقاسمی و حمید ترابی برای نمایش «اتوبوس بابا رحیم» از استان همدان اهداء شد.

طراحی و دوخت لباس: جایزه این بخش به مصیب داوری برای نمایش «من نمی‌خوام انگور باشم» از استان هرمزگان رسید.

طراحی صحنه و ساخت عروسک: جایزه این بخش به سمیه گلباز برای نمایش «خارج از نت» از استان تهران اهداء شد.

موسیقی: تنها جایزه این بخش به آرش قاسمی به خاطر نمایش «خارج از مد» از استان تهران تعلق گرفت.

بازیگر خردسال: شیده یزدانی برای نمایش «ماهان و ۸موشک کاغذی» از استان خراسان رضوی و آرتینا محمدیان به خاطر نمایش «قلی قلمبه» از استان هرمزگان جوایز این بخش را دریافت کردند.

بازیگر پیشکسوت: جایزه این بخش به حسین طاهری برای نمایش «یک قاب ساده» از استان خراسان رضوی اهداء شد.

بازیگر زن: این بخش سه برگزیده داشت؛ جایزه سوم به عاطفه اقتداری به خاطر نمایش «من نمی‌خوام انگور باشم» از استان هرمزگان رسید و جایزه‌های نفرات دوم و اول به ترتیب به صبا عدالتیان برای نقش‌آفرینی در نمایش «ماهان و ۸موشک کاغذی» از خراسان رضوی و  معصومه قدرتی از استان هرمزگان برای بازی در نمایش «وقتی دلت می‌گیره امام‌رضا(ع) دستت رو می‌گیره» اهداء شد.

بازیگر مرد: جایزه سوم این بخش به هومان محسن‌زاده برای نمایش «قلی قلمبه» از استان هرمزگان رسید و جایزه دوم و اول به ترتیب به غلامرضا جهانپا و امیر محاسبتی برای نقش‌آفرینی در نمایش «ماهان و ۸موشک کاغذی از استان خراسان رضوی اهداء شد.

عروسک گردانی: سعیده امین‌زاده برای نمایش «خانه خورشید» از استان خراسان رضوی جایزه سوم این بخش را گرفت و  ساناز خوش‌مهر و اعظم ترابی به خاطر نمایش «اتوبوس بابا رحیم» از استان همدان جایزه دوم را به طور مشترک دریافت کردند.

برگزیده اول این بخش نیز به نگار میرفخرایی و مریم ایرانمنش برای نمایش «خارج از نت» از استان تهران اهداء شد.

کارگردانی: هیئت داوران دراین بخش ۴برگزیده داشت؛ جایزه سوم به طور مشترک به محسن پور قاسمی کارگردان نمایش «اتوبوس بابا رحیم» از استان همدان و سید جواد رحیم‌ زاده کارگردان نمایش «ماهان و ۸موشک کاغذی» از استان خراسان رضوی اهداء شد.

داوود بختیاری به خاطر کارگردانی نمایش «خارج از نت» از استان تهران برگزیده دوم این بخش شد و رضا جوشعار برای کارگردانی نمایش «قلی قلمبه» از استان هرمزگان، جایزه نخست این بخش را کسب کرد.

نویسندگی: هیئت داوران دراین بخش بدون انتخاب نفر اول، جایزه سوم را به رضا جوشعار از استان هرمزگان برای نمایش «قلی قلمبه» داد و جایزه دوم نیز به طور مشترک به سمیه گلباز و مریم ایرانمنش برای نویسندگی نمایش«خارج از مد» اهداء شد.

نمایش‌های برتر: هیئت داوران همچنین در بخش عروسکی نمایش «خارج از مد» و در بخش صحنه‌ای نمایش «قلی قلمبه» را به عنوان آثار برتر جشنواره معرفی کرد.