رضا گوران برای برگزاری یک کارگاه آموزشی با گروهی از بازیگران استونی راهی این کشور می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان تئاتر که با همراهی چند کارگردان ایرانی دیگر راهی این سفر می‌شود، درباره این همکاری مشترک به خبرنگار تئاتر  گفت: این سفر به دعوت دو کمپانی «رام» و «موندو» که دو کمپانی در استونی هستند، انجام می‌شود و قرار است طی آن چند کارگاه 10 روزه توسط کارگردان‌های ایرانی برای بازیگران استونی برگزار شود.

او اضافه کرد: قرار است در این کارگاه‌ها بر متون کلاسیک کهن کار کنیم و من نمایشنامه «مده‌آ» اثر سوفوکل را انتخاب کرده‌ام. این کارگاه‌ به منظور پیش زمینه‌ای برای خلق یک کار مشترک برگزار می‌شود و در حال حاضر مشغول بررسی بیوگرافی، عکس و فیلم‌های بازیگران استونی هستم تا از میان آنها چند نفر را انتخاب کنم.

گوران ادامه داد: از ایران فقط محسن ابوالحسنی همراه من است که قرار است هم در نمایش‌ام بازی کند و هم در کار پژوهش به من کمک خواهد کرد.

به گفته کارگردان نمایش‌های«می‌خوام بخوابم» و «ابرهای پشت حنجره»، این سفر اوایل مهرماه انجام می‌شود و نمایشنامه «مده‌آ» در طول 10 روز در این کارگاه، آداپته و اقتباس خواهد شد.

این هنرمند تئاتر که پیش از این هم نمایش‌نامه‌های دیگری را اقتباس کرده است، درباره شیوه اقتباس خود از نمایش‌نامه«مده آ» توضیح داد: این اقتباس و بازنویسی توسط خودم انجام می‌شود اما برخلاف نمایش‌های دیگرم، کلام و دیالوگ، کمترین حجم اثر را در برمی‌گیرد و اقتباس من بیشتر مبتنی بر تصویر و موسیقی و بعد کلام است.

رضا گوران چندی پیش نمایش «مرداب روی بام» را بر اساس نمایشنامه «دوشیزه رزیتا» اثر فدریکو گارسیا لورکا در تماشاخانه ایرانشهر اجرا کرد.