آمارهای اولیه شمار بینندگان جوایز گلدن گلوب، از کاهش چشمگیر مخاطبان تلویزیونی این جایزه سینمایی و تلویزیونی نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

پایگاه خبری تئاتر: هفتاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب روز گذشته به صورت مجازی برگزار شد و در نهایت فیلم «سرزمین آواره ها» در بخش سینمایی و سریال «تاج» در بخش تلویزیونی جوایز اصلی را به خود اختصاص دادند.

مراسم اعطای این جوایز، امسال با اجرای «تینا فی» و «امی پولر» همزمان از نیویورک و لس آنجلس و بدون حضور تماشاگران و برگزیدگان برگزار شد. بر اساس آمارهای اولیه پخش تلویزیونی این جوایز از شبکه NBC تنها ۵.۴۲ میلیون مخاطب داشته که ۱.۲ میلیون آنها بین ۱۸ تا ۴۹ سن داشته اند و هر دوی این آمارها با کاهش بیش از ۶۰ درصدی در مقایسه با مراسم سال گذشته رو به رو شده اند.

سال گذشته پخش تلویزیونی مراسم گلدن گلوب ۱۴.۷۶ میلیون بیننده جذب کرد که ۳.۸ میلیون نفر آنها بین ۱۸ تا ۴۸ سال سن داشتند.

مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۲۰ با احتساب مخاطبان سامانه های نمایش آنلاین به ۱۸.۳۳ میلیون نفر رسیده بود. آخرین بار که مراسم اعطای جوایز گلدن گلوب با ریزش شدید شمار بینندگان همراه شد به سال ۲۰۰۸ بازمی گردد که اعتصاب نویسندگان به لغو برگزاری مراسم با حضور ستاره های سینمایی و تلویزیونی انجامید و در نهایت پخش تلویزیونی اعلام فهرست برندگان، ۶ میلیون بیننده داشت.

کاهش چشمگیر بییندگان جوایز گلدن گلوب در ادامه روند نزول شمار بینندگان دیگر جوایز در آمریکا اتفاق افتاده است و در طول شش ماه گذشته مراسم جوایز موسیقی آمریکا با کاهش حداقل ۳۰ درصدی و جوایز تلویزیونی اِمی با کاهش ۹ درصدی بینندگان همراه شده اند.

مراسم اعطای جوایز هفتاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب که همواره در هفته نخست سال جدید میلادی برگزار می شد امسال به دلیل بحران کرونا و تعویق جوایز اسکار و دیگر جوایز سینمایی، در تاریخ ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) برگزار شد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید