آزاده انصاری که نمایش «سوسک می‌شود» را براساس رمان «مسخ» اثر مشهور کافکا در جشنواره تئاتر عروسکی به صحنه می‌برد، تصریح کرد: ممکن است به دلیل شتاب‌زدگی و فشردگی زمانی در دوره‌های آینده جشنواره تئاتر عروسکی شرکت نکنم.

پایگاه خبری تئاتر:  این هنرمند تئاتر عروسکی  گفت: نمایش «سوسک می‌شود» را براساس رمان مسخ کافکا و با نگاه و رویکردی تازه در جشنواره تئاتر عروسکی اجرا می‌کنم.

وی افزود: سعی کردیم در این نمایش از نگاه سنتی که به مسخ وجود داشته است فاصله بگیریم و با نگاهی معاصرتر، همراه با کمی طنز با آن برخورد کنیم.

این کارگردان با اشاره به قصه و سبک اجرایی این اثر نمایشی گفت: گرگین سامره شخصیت اصلی نمایش، روزی از خواب آشفته‌ای بیدار می‌شود و متوجه می‌شود که تبدیل به سوسک شده است. همچنین به لحاظ شیوه اجرایی هم از ماسک، تن پوش و عروسک‌های میله‌ای استفاده کرده‌ایم.

انصاری دربار مخاطبان نمایش «سوسک می‌شود» تصریح کرد: مخاطبان ما فقط بزرگسالان نیستند و خانواده‌ها به همراه بچه‌هایشان می‌توانند به دیدن کار بیایند. چون کار خیلی سنگین نیست و بیشتر از کلام، از تصویر در کار استفاده شده است و بچه‌ها هم می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. البته دیدن نمایش را به بچه‌های زیر هشت سال توصیه نمی‌کنم.

کارگردان «بی‌بی بیدل» با ارزیابی از روند برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی عنوان کرد: خوشبختانه در جشنواره امسال شور و شوق خوبی بین هنرمندان عروسکی وجود داشت و حضور خانم برومند به عنان دبیر جشنواره نوید اتفاقات خوبی را داد، که باعث شد هنرمندان تلاش‌شان را برای حضور شایسته در جشنواره انجام دهند.

او اضافه کرد: تنها اتفاقی که ما را اذیت کرد شتاب زدگی و زمان محدود برای آماده شدن در جشنواره بود. اگر قرار باشد یکبار دیگر جشنواره با این شتاب‌زدگی برگزار شود، دیگر نمی‌توانم در جشنواره شرکت کنم.

انصاری در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد:‌امیدوارم برای دوره بعدی جشنواره از الان برنامه‌ریزی و فکر شود تا گروه‌ها مجبور نباشند با این فشار کارشان را آماده کنند. چون کار عروسکی ساخت و ساز و هزینه‌های بالایی دارد که باعث اذیت شدن گروه‌ها می‌شود.

فرزین محدث، یاسر خاسب، سهیل ساعی، افشین زمانی، سهیلا باجلان بازیگران و بازی‌دهندگان این اثر نمایشی هستند.

همچنین سهیلا باجلان (ساخت عروسک‌ها)، سعید حسنلو (طراح صحنه)، محمدرضا جدیدی (موسیقی) و محمود رضارحیمی (نریشن) در این کار همکاری دارند.

 پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک از 22 تا 29 شهریورماه برگزار می‌شود.