نمایش ˝تطهیر بلانكو پوزنت˝ بر اساس داستانی از جورج برنارد شاو با کارگردانی سیاوس اسد اواخر پاییز در سالن اصلی تماشاخانه محراب روی صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: پس از اجرای موفق نمایش "پنج میلیون روبل" اثر آنتون چخوف توسط سیاوس اسد کارگردان و بازیگر تئاتر در تماشاخانه محراب در اسفندماه سال گذشته که با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شد، این کارگردان از اجرای نمایشی دیگر با عنوان "تطهیر بلانکا پوزنت" نوشته جورج برنارد شاور، در سالن اصلی تماشاخانه محراب خبر داد.

با بیان این‌كه این اثر نمایشی مضمونی اجتماعی دارد، درباره خط داستانی نمایش "تطهیر بلانكو پوزنت" به هنرآنلاین گفت: "تطهیر بلانكو پوزنت" داستان مردی را روایت می‌كند كه به دلیل اینكه به اسب دزدی مبادرت كرده، توسط معاون كلانتر دستگیر می‌شود و بدون دادگاهی و از روی كینه و دشمنی حكمی در مورد او صادر می‌شود، اما...

اسد در ادامه افزود: این نمایش در فضایی کاملا رئال و واقع‌گرایانه با 13 بازیگر اجرا می‌شود و علاوه خودم در این کار بازی هم می‌کنم، تاکنون حضور علی ناصحی، بهناز پورفلاح، منصور دلاور، آنیسا سلجوقی، مانی سلجوقی به عنوان بازیگر قطعی شده است.

این کارگردان و بازیگر تئاتر که تئاتر را در مکتب استاد سمندریان آموخته، همچنین خاطر نشان کرد: این نمایش نیز همچون آثار قبلی‌ام به استاد حمید سمندریان تقدیم می‌شود.

جورج برنارد شاو، نمایشنامه‌نویس کمدی، منتقد ادبی و مبلغ سوسیالیست ایرلندی‌تبار و یک گیاهخوار بود. از او به‌عنوان توانمندترین نمایشنامه نویس بریتانیایی پس از شکسپیر و نافذترین رساله‌نویس پس از جاناتان سوییفت (هجونویس ایرلندی) یاد می‌کنند. برنارد شاو همچنین یکی از برترین منتقدان موسیقی و تئاتر نسل خود محسوب می‌شد.

نمایش "تطهیر بلانكو پوزنت" کاری از گروه تئاتری باران اواخر پاییز سالجاری در سالن اصلی تماشاخانه محراب روی صحنه می‌رود.