بهروز غریب‌پور گفت همه تلاش‌اش را به کار می‌گیرد تا اپرای عروسکی «سعدی» همزمان با جشنواره تئاتر فجر آماده اجرا شود اما این اثر نمایشی هنوز تهیه کننده ندارد.

پایگاه خبری تئاتر: این هنرمند تئاتر گفت : بنیاد فرهنگی و هنری رودکی در مذاکراتی که داشته‌ایم پذیرفته تهیه کننده اپرای عروسکی سعدی باشد و آقای مرادخانی معاون هنری هم دستور داده این نمایش در اولویت برنامه‌های این بنیاد قرار بگیرد که امیدوارم این اتفاق زودتر بیفتد.

سرپرست گروه تئاتر عروسکی «آران» اضافه کرد: با وجود نداشتن تهیه کننده، با جدیت کارمان را ادامه می‌دهیم و هیچ لحظه‌ای وقفه نداریم. اما همزمان تلاش می‌کنم بودجه بگیرم تا کار با سرعت بیشتری پیش برود.

غریب‌پور درباره انتخاب خوانندگان این اپرای عروسکی توضیح داد: بسیاری از خوانندگان را پیدا کرده‌ایم اما هنوز خواننده «سعدی» قطعی نشده است. البته خواننده خاصی مدنظرم است اما باید تکلیف دقیق زمان اجرا مشخص شود تا بتوانم با او وارد مذاکره نهایی شوم.

این کارگردان تئاتر افزود:بیشتر خوانندگان این اپرا مشخص شده‌اند. سه خواننده زن از اعضای گروه کر تهران، همراه ما هستند و قطعات مربوط به آنها ضبط شده است. از سوی دیگر، بسیاری از خوانندگان دیگر از چهره‌های آینده موسیقی ایران خواهند بود.

غریب‌پور در ادامه،از برگزاری رپرتوار دیگری از گروه تئاتر عروسکی« آران» از بیست و سوم شهریور ماه خبر داد و به ایسنا گفت: رپرتوار جدید ما همزمان با جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک و با اجرای اپراهای عروسکی «لیلی و مجنون»‌، «رستم و سهراب»‌، «مکبث» و «مولوی» برگزار می‌شود البته این رپرتوار چند روز بعد از پایان جشنواره هم، ادامه دارد.

او در پایان درباره برگزاری کوتاه مدت این رپرتوار توضیح داد: رپرتوار جدید، اجراهای کوتاه مدت را دربر می‌گیرد زیرا امیدوارم ساخت عروسک‌های اپرای عروسکی «سعدی» را آغاز کنیم که اگر این اتفاق بیفتد، برگزاری یک رپرتوار بلند مدت و ساخت عروسک‌های جدید، بسیار دشوار خواهد شد.‌

بهروز غریب‌پور اپراهای عروسکی خود را در تالار فردوسی که ویژه اپراهای عروسکی نخی طراحی شده است، برگزار می‌کند.