بر اساس مصوبه تازه ساترا، تنها کاربرانی می توانند در رسانه های کاربرمحور، فیلم و سریال به اشتراک بگذارند که احراز هویت شده باشند.

پایگاه خبری تئاتر: پنجمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با حضور آقایان علی عسگری رئیس رسانه ملی، امامیان رئیس ساترا، حجت‌الاسلام و المسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا ناجا، جواد بابایی معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور، یاسر جلالی دستیار رئیس سازمان تبلیغات، شاه‌آبادی معاون سیما، احسان قاضی‌زاده نماینده مجلس شورای اسلامی، قاسم خالدی معاون فرهنگی- اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی و‌ فرهمند معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا ۱۸ اسفند برگزار شد.

در این جلسه مصوب شد که اشتراک فیلم و سریال در رسانه های کاربرمحور (VSP) منوط به احراز هویت کاربر است.

معاونت امور حقوقی ساترا نیز موظف شد نحوه و چگونگی احراز هویت کاربران را در قالب سند و دستورالعمل تهیه کند تا در جلسه بعدی این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه گزارشی از انتشار تولیدات نمایشی ایرانی در رسانه های صوت و تصویر فراگیر و عملکرد کارگزاری های محتوایی ارائه شد.

در ادامه این جلسه دکتر امامیان، رئیس ساترا گزارش عملکرد این سازمان طی سال ۹۹ را ارائه کرد.

رسانه کاربرمحور به پلتفرم هایی گفته می شود که محتوای آن توسط کاربران تامین می گردد و از این جمله، می توان به پلتفرم هایی چون آپارات، نماشا، جعبه و… اشاره کرد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید