نمایش «خانواده تُت» به کارگردانی نادر نادرپور و حضور بازیگرانی چون جلیل فرجاد که اثری گروتسک درباره پوک مغزی و زورگویی انسان‌ها است اجرای خود را از 23 شهریور در فرهنگسرای ارسباران آغاز می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: نادر نادرپور کارگردان نمایش «خانواده تُت» که به زودی اجرای خود را در فرهنگسرای ارسباران آغاز می کند در این باره به خبرنگار مهر گفت: نمایش «خانواده تُت» نوشته اشتفان ارکنی نویسنده مجاری است که اجرای خود را از 23 شهریور ماه در فرهنگسرای ارسباران آغاز می کند. از آنجا که علاقمند به آثار گروتسک هستم و همچنین دوست دارم اگر قرار است نمایشی را روی صحنه ببرم در آن کار جنبه های سرگرمی، احساسی و تعقل گرایی در هم آمیخته باشد و هم تماشاگر خاص و هم عام از آن لذت ببرد، این اثر نمایشی را برای اجرا انتخاب کردم.

وی ادامه داد: معتقدم رسالت کار فرهنگی نیز همین است و باید همه جنبه ها را با هم در نظر گرفت. این نمایشنامه در سال 1967 نوشته شده و داستان آن در روستایی دوردست در كشور مجارستان رخ می دهد و در مورد سربازی است كه در جبهه جنگ به فرمانده خود پیشنهاد می دهد تا برای استراحت به روستای او برود. حضور این فرمانده در روستا و شرایط روحی او باعث به وجود آمدن شرایطی می شود.

نادرپور متذکر شد: یکی دیگر از دلایلی که این متن را برای اجرا انتخاب کردم قصه‌گو بودن آن بود چون معتقدم زمانی که مخاطب با قصه درگیر شود، می تواند ارتباط بیشتری با آن برقرار کند. از آنجا که نمایشنامه از روی رمانی به همین نام توسط خود ارکنی نوشته شده قابلیت قصه گویی خود را حفظ کرده است و در عین حال تنوع زمانی و مکانی بسیار خوبی دارد. نکته مورد توجه دیگر در این نمایشنامه توجه به شخصیت پردازی آدم های قصه است. آقای تُت در طول نمایش دچار تغییرات جالب توجهی می شود که مطمئنا برای مخاطب جذاب خواهد بود.

کارگردان نمایش «کله پوک ها» یادآور شد: در دراماتورژی که روی این نمایشنامه انجام دادم تلاش کردم تم و تفکر مورد نظرم را انتخاب و آن را به درستی به مخاطب القا کنم. از نظر من پوک مغزی و زورگویی یکی از تم های برجسته این نمایشنامه است که در اجرا تلاش کردم این وجه از کار را پررنگتر کنم.

وی درباره بازیگران این اثر نمایشی توضیح داد: جلیل فرجاد بعد از سالها دوری از تئاتر در این نمایش در نقش آقای تُت ایفای نقش می کند و رضا امامی نیز نقش سرگرد را بر عهده دارد. شعله پاکروان، آرش آزاد، دانیال فرازی، زهره نصیری نژاد و آویشن بیکایی دیگر بازیگران این اثر نمایشی هستند که همگی همدلانه در کار حضور دارند. محمد خداوردی نیز طراحی صحنه نمایش را بر عهده دارد.

نادرپور در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: نمایش «خانواده نُت» نمایش جذابی است و صحنه های کمیک خوبی دارد که امیدوارم مخاطبان نیز تحت تاثیر این اثر نمایشی قرار گیرند. در کنار ایجاد فضای کمدی در این نمایش پارادوکسی از غم و شادی نیز شکل می گیرد که مخاطب را به تعمق وادار خواهد کرد.

 این اثر نمایشی از 23 شهریور ماه ساعت 20 اجرای خود را در فرهنگسرای ارسباران آغاز خواهد کرد. فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده است.