مهدی نیک آیین مدیر سینما «سپیده» تهران اظهار کرد که این سینما در محل گذر دانشجویان قرار دارد اما با تعطیلی دانشگاه‌ها امتیاز ویژه خود را از دست داده است.

پایگاه خبری تئاتر: مهدی نیک آئین مدیر سینما سپیده درباره وضعیت فروش فیلم‌ها بیان کرد: با برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر استقبال نسبی از سینماها و فیلم‌ها شد، مردم دوباره دیدند که سینما محیط امنی است و می‌توانند با خانواده به تماشای فیلم بنشینند ولی طبق روال و تجربه‌ای که داریم می‌دانیم که همیشه سینماها بعد از برگزاری جشنواره دچار آفتی می‌شوند. ضمن اینکه همیشه هم در اسفندماه هر سال شاهد تنزل در میزان مخاطبان بودیم. البته متأسفانه هنوز برای اکران نوروزی تصمیم قطعی گرفته نشده این در حالی است که پیش از این اکران نوروزی زودتر آغاز و همین امر باعث رونقی در سینماها می‌شد اما هنوز حتی فیلم‌های اکران نوروزی هم مشخص نشده‌اند و این موضوع باعث شده است آن رونقی که در زمان برگزاری جشنواره سی و نهم فیلم فجر شاهدش بودیم دچار سراشیبی شود. البته امیدواریم زودتر نام فیلم‌های نوروزی اعلام شود و آثار خوبی در این ترکیب وجود داشته باشد. امیدواریم زودتر تکلیف این اکران مشخص و اطلاع رسانی شود تا مردم بتوانند به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

وی ادامه داد: در حال حاضر فیلم‌های روی پرده فیلم‌های خوبی هستند یعنی هم «شنای پروانه» و هم «دیدن این فیلم جرم است» تماشاگرپسند هستند حتی «آن شب» هم استاندارهای خود را دارد اما زمان زیادی از اکران این فیلم‌ها می‌گذرد ضمن اینکه هر سه فیلم قاچاق شده‌اند. این امر لطمه جبران ناپذیری به سینما زد امیدواریم فیلم‌های جدید دچار این اتفاق نشوند چون عملاً هر کسی به سینما می‌آید می‌گوید این فیلم را دیده‌ام یا می‌گوید در سایت‌ها و فضای مجازی وجود دارد و بدون خرید بلیت می‌شود، آن را دید.

نیک آئین با اشاره به وعده‌های سازمان سینمایی برای کمک به سینماگرانی که حاضر به اکران در چنین شرایطی شوند، بیان کرد: وعده‌های اخیر سازمان سینمایی وعده‌های نسبتاً خوبی است و تصمیمات درستی گرفته‌اند. اگر اطلاع رسانی، تبلیغات صدا و سیما و تبلیغات محیطی چاشنی این تصمیمات شوند، مخاطب سینمارو دوباره با سینما آشتی می‌کند چون تمام پروتکل‌ها در سینماها رعایت می‌شود.

این مدیر سینمایی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی ما محدودیت اکران تا ساعت ۱۸ است، توضیح داد: با توجه به اینکه اکثر مردم در ساعات ابتدایی روز سر کار و درگیر روزمرگی‌های خود هستند، زمان آزاد آنها عملاً به ساعت ۱۷ و ۱۸ باز می‌گردد این در حالی است که این منع دقیقاً از همین ساعت آغاز می‌شود از همین رو دست ما برای سانس بندی بسته است پیش از این ما ساعت ۲۱ و ۲۲ اکران داشتیم ولی حالا این امر امکان پذیر نیست و ما مجبوریم آخرین سانس را در ساعت ۱۸ و ۱۹ در نظر بگیریم.

وی عنوان کرد: مساله دیگر این است که سینمای ما در محل گذر افراد قرار دارد و به کرات از آنها شنیده‌ایم که از بازگشایی سینما بی اطلاع بوده‌اند به همین دلیل لزوم تبلیغات حس می‌شود. برای مثال هرچند فعالیت دوباره سینماها از دی ماه از سر گرفته شده است ولی باز هم می‌بینیم که مردم از باز بودن سینماها متعجب می‌شوند چون اطلاعی از فعالیت سینماها ندارد. امتیاز دیگر سینما سپیده قرارگیری در مسیر دانشجویان بود اما با تعطیلی دانشگاه‌ها این امتیاز را از دست داده‌ایم. سینما سپیده در تمام ایام سال به دانشجویان به شرط ارائه کارت دانشجویی، بلیت نیم بها عرضه می‌کرد ولی حالا عملاً نمی‌توانیم این سرویس را ارائه بدهیم چون کلاس‌ها آنلاین شده‌اند و این موضوع روی فروش ما اثر گذاشته است کما اینکه ما سانس‌های ویژه‌ای برای دانشجویان هنر داشتیم که این موضوع هم کنسل شده است.

نیک آئین در پایان اظهار کرد: من ترجیح می‌دهم کمی خوش بین باشم در نتیجه امیدوارم اخباری که درباره واکسیناسیون منتشر می‌شود تحقق پیدا کند، سینماگران و تهیه‌کنندگان پای کار بیایند، برای سینما فداکاری و کمک کنند تا سینما احیا شود. هرچند کرونا تمام دنیا را درگیر کرد ولی امیدوارم در ماه‌های ابتدایی سال سینما به روال خود بازگردد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری مهر