با اعلام اسامی نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ طبق معمول برخی‌ها که انتظار می‌رفت نامزدی این آکادمی را کسب کنند موفق به این کار نشدند و برخی دیگر در نهایت تعجب وارد این فهرست شدند.

پایگاه خبری تئاتر: بعد از سالی عجیب که کرونا باعث بسته شدن بیشتر سینماها شد و بازه رای دادن جوایز اسکار را هم ۲ ماه عقب انداخت، مراسم اعلام نامزدهای نود و سومین جوایز اسکار روز پیش برگزار شد.

«منک» دیوید فینچر ۱۰ نامزدی کسب کرد و بازیگران مسلمان و آسیایی و کارگردان‌های زن در میان نامزدها تاریخ‌ساز شدند اما مانند هر سال افراد و چهره‌های قابل توجهی هم بودند که دیده نشدند و تعجب خیلی‌ها را برانگیخت.

یکی از آن‌ها رجینا کینگ برای کارگردانی فیلم «شبی در میامی» بود که اگر نامزد می‌شد می‌توانست نخستین زن سیاهپوستی باشد که این افتخار را کسب می‌کند. فیلم او که نقدهای خوبی هم در فستیوال فیلم ونیز پارسال دریافت کرده بود نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم سال هم نشد.

خیلی‌ها انتظار داشتند ارون سورکین برای «محاکمه شیکاگو ۷» نامزد دریافت جایزه کارگردانی شود اما ۶ نامزدی که فیلم او کسب کرد، شامل این جایزه نشد. البته سورکین توانست دوباره در بخش بهترین فیلمنامه‌نویسی نامزد شود.

دلروی لیندو پیش از این هم با فیلم «۵ هم‌خون» مورد توجه گلدن گلوب و انجمن بازیگران و جوایز اسپیریت قرار نگرفته بود و این روند با عدم کسب نامزدی اسکار هم ادامه پیدا کرد.

جودی فاستر با فیلم «موریتانیایی» برنده جایزه گلدن گلوب شد اما نقش‌آفرینی او نتوانست نامزدی اسکار را برایش کسب کند. آخرین نامزدی اسکار او (از میان چهار نامزدی بازیگری که تا به حال کسب کرده) به فیلم «نل» سال ۱۹۹۵ بازمی‌گردد.

نامزد شدن یک فیلم کمدی توسط اسکار در بخش بهترین فیلم سال همیشه سخت بوده و امسال هم دنباله «بورات» نتوانست این کار را انجام دهد. البته این فیلم جایزه بهترین فیلم، موزیکال یا کمدی گلدن گلوب را به خود اختصاص داد.

نامزدی لاکیت استنفیلد برای «یهودا و مسیح سیاهپوست» یکی از بخش‌های تعجب‌آور نامزدهای اسکار امسال بود. استنفیلد نقش‌آفرینی قدرتمندی داشت و نقدهای خوبی دریافت کرده بود، اما او در بخش بازیگر اصلی وارد رقابت شده بود که در نهایت در بخش بازیگر مکمل نامزدی خود را کسب کرد.

یک سورپرایز هم در بخش کارگردانی دیده شد و آن توماس وینتربرگ بود که توانست با فیلم «یک دور دیگر» چهره‌هایی از جمله ارون سورکین، رجینا کینگ و شاکا کینگ را کنار بزند و در میان کارگردان‌های نامزد اسکار جای بگیرد.

در نهایت، پل راسی توانست با «آوای متال» نامزد دریافت جایزه اسکار نقش مکمل شود که خیلی‌ها انتظارش را نداشتند چون با وجود کسب نامزدی جوایز منتقدان، او نتوانسته بود در جوایز انجمن بازیگران و گلدن گلوب نامزد شود.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید