مستند سینمایی «کودتای ۵۳» که این روزها بر پرده سینماهای «هنروتجربه» است، موضوع گفت‌وگوی زنده مهرداد اسکویی و کارگردان این مستند، تقی امیرانی است.

پایگاه خبری تئاتر: گفت‌وگوی زنده مهرداد اسکویی با تقی امیرانی کارگردان مستند «کودتای ۵۳»، چهارشنبه ۲۷ اسفندماه ساعت ۱۸ و در آستانه هفتادمین سالگرد ملی شدن صنعت نفت ایران برگزار می‌شود.

تقی امیرانی مستندساز ایرانی ساکن انگلیس و والتر مرچ، تدوین‌گر فیلم‌هایی چون «اینک آخرالزمان»، «مکالمه» و «بیمار انگلیسی»، حین تحقیق برای ساخت فیلم مستندی درباره کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به مدارک و اسنادی دست یافتند که دهه‌ها از چشم عموم مردم و اغلب تاریخ‌نویسان این حوزه پنهان بوده است. اسنادی که نه تنها امکان بیان روایتی دقیق‌تر از کودتا را فراهم آورده است بلکه بسیاری از زوایای تاریک تاریخ ۶۷ ساله‌ این رویداد را نیز روشن کرده است. کودتای ۵۳ محصول ده سال کاویدن اسناد محرمانه و پیگیری مصرانه‌ شواهد برای درک جزییات حیرت انگیز کودتاست. به این اعتبار، فیلم روایتی از کودتای ۲۸ مرداد به دست می‌دهد که تاکنون روی پرده سینما دیده نشده است.

این گفت‌وگو از صفحه اینستاگرام هنروتجربه به آدرس honarotajrobe@ و صفحه رسمی این مستند به نشانی coup53movie@ در زمان اعلام شده قابل بازدید است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید