رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار جزئیات جدیدی درباره نحوه برگزاری مراسم اعطای جوایز این رویداد در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد.

پایگاه خبری تئاتر: «دیوید روبین» رئیس آکادمی اسکار با ارسال نامه ای به بیش از ۱۰ هزار عضو آکادمی اعلام کرده، مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۲۱ تنها با حضور نامزدهای کسب جایزه، میهمانان آنها و اعطاء کنندگان جوایز و به شکلی متفاوت با سال های گذشته برگزار خواهد شد و همچنین خبری از قرعه کشی سالانه میان اعضای آکادمی برای شرکت در این مراسم نیست.

بر این اساس، تمامی رویدادهای حضوری مربوط به قبل و بعد از مراسم اعطای جوایز از جمله ضیافت نهار نامزدهای اسکار هم لغو شده است.

طبق اعلام پیشین مراسم اعطای جوایز نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار در دو سالن دالبی تئاتر و یونیون استیشن لس آنجلس برگزار خواهد شد.

آکادمی اسکار همچون دیگر گروه های هالیوودی امسال تغییراتی را بر خلاف روند معمول خود به سبب بحران جهانی کرونا اتخاذ کرده و با ایجاد تغییرات موقتی در قوانین خود، شرایط حضور آثار در شاخه های مختلف این جوایز را تسهیل کرد و حتی در شرایطی خاص فیلم هایی را واجد شرایط رقابت کرده که در سامانه های نمایش آنلاین اکران شدند.

مراسم اسکار، پربیننده ترین رویداد جهان در عرصه سرگرمی است که از نظر میزان بیننده با اختلاف بالاتر از جوایز گلدن گلوب، جوایز تلویزیونی اِمی و جوایز موسیقی گرمی قرار دارد. با این وجود سال گذشته میزان بینندگان مراسم اسکار با ۲۳ میلیون نفر به پائین ترین حد خود در تمام اداور برگزاری رسید.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در تلاش است در این شرایط پرچالش جهانی، سینما را همچنان زنده نگه دارد و امسال از نظر فیلم های شرکت کننده یکی از بالاترین رکوردها را به ثبت رسانده است. تعداد فیلم های واجد شرایط رقابت در اسکار مستند بلند از ۱۷۰ فیلم در سال گذشته به ۲۳۸ فیلم رسیده و شاخه بهترین فیلم بین المللی نیز شاهد رقابت رکورد ۹۳ فیلم از کشورهای مختلف است.

مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید