افزایش قیمت تعرفه وی او دی‌ها باعث اعتراض‌های فراوانی از سوی کاربران شده است.

پایگاه خبری تئاتر: افزایش قیمت تعرفه‌های وی او دی‌ها با توجیه این که کیفیت آثار بالا می‌رود موجی از اعتراض‌ها را به سمت وی او دی‌ها روانه کرده است.

ادعای بالابردن کیفیت در حالی بیان می‌شود که جدیدترین سریال‌های نمایش خانگی از همان قسمت‌های ابتدایی بسیار ضعیف بوده اند و برای یکی از سریال‌ها که تبلیغات فراوانی هم درباره آن انجام می‌شود، هزاران کامنت منفی از سوی بینندگان را در پی داشته است.

نشان دادن بی پرده خشونت، بی بند و باری در خانواده‌ها، پز دادن زندگی‌های به اصطلاح لاکچری و هم چنین نیمه تمام ماندن برخی از سریال‌ها بیانگر این موضوع است که به محتوا آنچنان توجهی نمی‌شود و احترام به مخاطب یک ظاهر سازی است.

ترافیک این سریال‌ها و تولیدات زیاد بدون توجه به محتوا و کیفیت به عرصه سریال سازی نیز آسیب جدی وارد کرده است؛ این درحالی ست که این وی او دی‌ها آنچنان که باید نتوانسته اند با تلویزیون رقابت سالمی داشته باشند و پول مسئله اساسی وی او دی‌ها است.

به نظر میرسد اختصاص پهنای باند از سوی وزارت ارتباطات و درآمد میلیاردی وی او دی‌ها، صاحبان آن را قانع نکرده است و با افزایش قیمت تعرفه‌ها می‌خواهند پول بیشتری به جیب بزنند.

در یکی دیگر از وی او دی‌ها مسابقه‌ای قرار است، پخش بشود که مشابه آن در تلویزیون پخش شده است و پیش بینی می‌شود هیچ خلاقیتی جز تغییر نام مسابقه در آن دیده می‌شود. این پیش بینی از آنجا قوت می‌گیرد که سطح سواد این مجری قطعا تغییری نکرده است و باز همچنان همه به فکر پول در آوردن با چهره خود هستند و محتوای برنامه در سطح توقع مردم نیست.

مسئله‌ی دیگر شیوه‌ی جذب مخاطب وی او دی‌ها با هر ترفندی است. چندی پیش یکی از وی او دی‌ها مسابقه بازیگری برگزار کرد به این صورت که علاقه‌مندان به بازیگری سکانس خاصی از سریال هایشان را بازی کنند و ارسال کنند؛ سوال اینجاست که این مسابقه در جهت حمایت از علاقه‌مندان به بازیگری و جذب استعداد‌ها صورت می‌گیرد یا صرفا شاهد بازی با احساسات جوانان هستیم با وعده جایزه‌های آنچنانی؟!

از دیگر آسیب‌هایی که وارد شده است بالا رفتن دستمزد غیرمعمول بازیگران چهره است که این مسئله به سینما هم رسوخ پیدا کرده است و افزایش حجم تولیدات سریال نمایش خانگی، شرایط تولید در سینما را سخت‌تر کرده است و تهیه کنندگان و سرمایه گذاران با افزایش هزینه مواجه شده اند. این مسائل نشان می‌دهد مسئولان ذی‌ربط باید نظارت دقیق‌تر و دلسوزانه تری نسبت به فعالیت این وی او دی‌ها انجام دهند که سر مخاطبان کلاه نرود و فقط جیب وی او دی‌ها پر پول‌تر نشود.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان