فریدون جیرانی در سوگ از دست رفتن حسین ملکی - عکاس، فیلمبردار و بازیگر سینما - با نوشته‌ای یاد او را گرامی داشت.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان سینما که مدیر فیلمبرداری «سالاد فصل»‌اش حسین ملکی بود، در پی درگذشت این هنرمند در یادداشتی نوشت:

«(حسین ملکی) عکاسی درجه یک بود برای سینمایی که عکس توی ویترین سینماها می‌توانست تماشاچی را به داخل سینما بکشاند. بعد، فیلمبرداری پرکارشد؛ فیلمبرداری که می‌توانست خودش را با سلیقه‌های مختلف هماهنگ کند و همراه تهیه‌کننده وکارگردان باشد در سینمایی که بازگشت سرمایه برایش مهم بود. عاشق بازیگری هم بود که اول همان شیرین کاری‌های پشت صحنه‌اش را آورد جلوی صحنه، بعد به تدریج بازیگر نقش‌های جدی‌تر شد. پشت صحنه کاراکتر جذابی داشت ، با همه گرم می‌گرفت و با شوخی‌هایش همه را می‌خنداند.

و مهم‌تر ازهمه مرد خانواده بود. چندین سال تمام زندگیش شد بودن کنار همسر باسواد مریضش که احتیاج به کمک داشت. خم به ابرو نیاورد و تا لحظه‌ی مرگ همسرش را تنها نگذاشت.

زندگیش حاشیه نداشت، همه‌ی زندگیش خانواده بود. مرد (محترم) سینما بود.

و حالا این مرد محترم بین ما نیست. از بین ما رفت. رفت پیش دوستانش (ایرج قادری) و (فرج حیدری ) و (همسرش) که همه این‌ها به فاصله‌ی کمی رفتند.

به دختر فهمیده‌اش و خانواده‌اش تسلیت می‌گویم. این مرد محترم سینما را، حسین ملکی را همه دوست داشتند.»

حسین ملکی متولد سال 1320 بود و «نیاز»، «بندر مه آلود»، «تله»، «سالاد فصل» و «محاکمه» از جمله فیلم‌هایی است که ملکی مدیر فیلمبرداری آن‌ها بوده و در «سناتور»، «تاراج»، «شیر سنگی»، «ترن»، «حوانمرد»، «جاده قدیم»، «قسم» و نیز سریال «بچه مهندس» بازی کرده بود.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید