پوستر بیست و یکمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان در فضایی صمیمانه با حضور حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی، فاضل عبادی مدیر کل ارشاد همدان، پیام دهکردی دبیر بیست و یکیمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، تعدادی از کودکان شیرخوارگاه آمنه و جمعی از هنرمندان در خانه فرهنگ و هنر بهزیستی رونمایی شد.

پایگاه خبری تئاتر:  دراین مراسم که صبح امروز چهارشنبه 19 شهریور ماه با شکلی متفاوت از مراسم های دیگر در فضایی صمیمی و دوستانه شکل گرفت، کودکان شیرخوارگاه آمنه به عنوان میزبانان اصلی این مراسم با حضور صمیمانه خود در جمع میهمانان و خوانش قرآن و سرود، فضایی خاص را به وجود آوردند و تمام مدعوین را تحت تاثیر خود قرار دادند.

در آغاز این مراسم پیام دهکردی بعد از اجرای برنامه توسط کودکان در سخنانی کوتاه با بیان اینکه ما مسئولین از این کودکان عقب‌تر هستیم بیان کرد: پاکی و زیبایی در درون کودکان نهفته شده است. مراسم‌ ما به مانند دیگر مراسم‌ها در سالن کنفرانس خبری و به گونه‌ای رسمی برگزار نمی شود، بلکه در این مکان که به لحاظ معنایی به کار ما نزدیک تر است برپا شده است، مکانی که همزمان نمایشگاهی به یاد کودکان غزه در آن شکل گرفته تا بگوییم ما با هم هم نفسیم. ما کوشش می کنیم امسال با انسجام مثال زدنی جشنواره را برگزار کنیم.

حسین طاهری: مدیریت دهکردی سبب همگرایی شده است

حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی نیز طی سخنانی با اظهار خرسندی از حضور پیام دهکردی به عنوان دبیر این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خاطر نشان کرد: « متنی را آماده کرده بودم تا با حضور در این مراسم آن را قرائت کنم،اما فضای دوستانه و معنویت حاکم بر این گردهم آیی به گونه ‌ایست که باعث شد از آن صرف ‌نظر کنم. پیام دهکردی و فعالیت‌های مدیریتی اش سبب همگرایی بسیار خوبی بین هنرمندان شده است. همچنین میزبانی این رویداد مهم نیز از سوی استان همدان و همکاری آنان با مرکز هنرهای نمایشی شایان توجه است. امید است در آینده بتوانیم چنین رویدادی را به یک فرصت گسترده سراسری تبدیل کنیم.»

فاضل عبادی: می‌خواهیم همدان را به قطب هنری و فرهنگی کودک و نوجوان تبدیل کنیم

همچنین فاضل عبادی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با اشاره به ظرفیت فرهنگی این استان خاطر نشان کرد: استان همدان یکی از استان های فرهنگی کشور است که رویدادهای بزرگی در آن رخ داده و مردمانی اهل علم و اندیشه از آن برخاسته‌اند.

او افزود: تلاش داریم تا با برنامه ریزی مستمر در حیطه هنر و فرهنگ اقدامات شایان توجهی را انجام دهیم. جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان همدان اقدام تاثیرگذاری است که سبب ایجاد شادی در جامعه و فرهنگ سازی در استان شده است. امیدواریم با برنامه هایی که در نظر گرفته ایم بتوانیم استان همدان را به قطب هنری و فرهنگی کودک و نوجوان تبدیل کنیم.

بختیارخلج: با تئاتر واقعیت های اجتماع را می‌توان به کودکان انتقال داد

در ادامه نرجس بختیارخلج رئیس خانه فرهنگ و هنر سازمان بهزیستی کشور، این سازمان را به عنوان مرکزی تخصصی در حوزه اجتماعی تعریف کرد و گفت: بهزیستی در بخش های مختلف حمایت هایی را در حوزه های متفاوت شکل می دهد. در این میان بهره گیری از زبان هنر می‌تواند در انتقال مفاهیم و پیام های مورد نظر بسیار تاثیرگذار بوده و بازده کوتاه مدت تری در رسیدن به اهداف مورد نظر را شکل دهد.

او با تاکید بر اینکه کودکان آینده سرزمین ما هستند، تصریح کرد: با توجه به جایگاه و اهمیت کودکان می‌بایست بر روی آموزش سرمایه گذاری کرد. تئاتر به عنوان هنر مادر ابزار قدرتمندی است که به واسطه آن می توان واقعیت های اجتماع را به کودکان انتقال داد.

شیوا: خوشحالم به عنوان هنرمندی اهل همدان در این کار مشارکت داشتم

استاد قباد شیوا طراح پوستر بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز که در این مراسم حضور داست اذعان کرد: بسیار خوشحالم که در این کار مشارکت داشتم. به خصوص آنکه من اهل همدان هستم. زمانیکه طراحی این پوستر به من محول شد طی چهار روز چهار طرح مختلف برای آن زدم و پوستری که امروز آن را مشاهده می کنید یکی از این آثار است. همیشه تلاش می‌کنم در طرح هایم جنبه شاعرانه رعایت شود حتی اگر محتوای آن تلخ باشد. پوستر، رسانه‌ای یک طرفه است که باید به فرهنگ مردم نزدیک و برای آنان چشم نواز باشد و این مسئله برایم بسیار با اهمیت است.

در پایان پوستر بیست و یکمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان توسط کودکان شیرخوارگاه آمنه به عنوان میزبانان اصلی این مراسم از رونمایی کردند و هنرمندان این پوستر را به یادگار امضا کردند.

در ضمن مراسم، مدعوین از نمایشگاه عکس کودکان غزه که در این مکان برگزار شده بود دیدن کردند.