اعضای ستاد استانی و مرکزی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان عصر روز گذشته با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی در نشستی مشترک به بحث و گفتگو در خصوص برنامه‌های پیش‌روی ستاد اجرایی جشنواره پرداختند.

پایگاه خبری تئاتر: این نشست با حضور فاضل عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، پیام دهکردی دبیر جشنواره و آقایان فروتن مدیر اجرایی ستاد استانی، آزرمی مسئول کمیته حراست، عالی‌فر مسئول کمیته تبلیغات، شهنوازیان مسئول کمیته اطلاع‌رسانی، شیرمحمدی مسئول کمیته تشزیفات انجام شد و در خصوص موضوعاتی از جمله مراسم افتتاحیه، میزبانی گروه‌های داخلی و بین‌المللی، اطلاع رسانی و تبلیغات در سطح کشور، استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی، پراکندگی اجراها در سطح استان و شهر همدان، چگونگی دعوت مردمی برای بازدید از نمایش‌های تولید شده و برنامه‌های مرتبط، مشارکت سازمان ها و نهادهای استان و ... به بحث و گفتگو پرداختند.

در آغاز نشست، پیام دهکردی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف در ستاد مرکزی با طیف‌های مختلف هنری، آمادگی ستاد مرکزی را برای مشاوره و ارائه پیشنهاد‌های اجرایی تا قبل از شروع رسمی به صورت روزانه اعلام کرد و ادامه داد: هرگونه اقدام ارزشمندی که باعث احترام بیشتر بر مخاطبین، مردم و جامعه نمایش کودک و نوجوان شود را دریغ نخواهیم کرد و تمام سعی ما بر این است که محیطی آرام بخش و حرفه ای در جشنواره فراهم شود. دبیر جشنواره در ادامه افزود: این جشنواره بر خلاف بسیاری از جشنواره ها دارای یک ستاد اجرایی منطقه‌ای است و این همدلی و مشارکت می تواند برای خدمت رسانان عرصه فرهنگ و هنر الگو باشد.

پیام دهکردی در پایان سخنان خود در خصوص کارگاه‌های آموزشی وتخصصی، اکران بخشی از بانک فیلم نمایش‌های کودک و نوجوان، مستندسازی مکتوب و تصویری جشنواره، ارزشیابی بخش‌های مختلف جشنواره نظر جمع حاضر را جویا شد.

در ادامه این نشست فاضل عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، خواستار حمایت همه جانبه وزیر محترم و معاونت امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی از این دوره جشنواره شد و اشاره کرد که در برگزاری این جشنواره در سطح بین الملل حضور پر رنگ بانیان و مجریان عرصه ی فرهنگ و هنر تمام دستگاه‌های فرهنگی الزامی است. همچنین در بخشی از سخنان فاضل عبادی تاکید بر اهمیت دادن به ارزش‌های ملی، اسلامی و توجه به رفع مظلومیت عرصه فرهنگ و هنر، سوابق ارزشمند و توانمندی خوب ستاد همدان و شروع جدی فعالیت‌های اجرایی در استان همدان نیز اشاره شد.

حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی نیز ضمن تقدیر از همکاری شایسته همکاران استان همدان در برگزاری این دوره از جشنواره با اشاره به برنامه‌ریزی خوب و منسجم صورت گرفته در این دوره و ایده رونمایی پوستر توسط کودکان دوست داشتنی شیرخوارگاه آمنه، طراحی پوستر جشنواره توسط هنرمند مطرح و سرشناس استان همدان و چاپ و توزیع پوستر در یک ماه قبل از جشنواره را مثبت ارزیابی کرد و تاکید شد که اطلاع رسانی و تبلیغات در حوزه فرهنگ را باید با برنامه ریزی بلند مدت در زمان و موقعیت مناسب اجرایی کرد، چرا که یکی از مسائل مهم در معرفی فعالیت‌های هنری خصوصا در عرصه نمایش تبلیغات زود هنگام و به موقع خواهد بود.

همچنین طاهری ارتباط و رایزنی برای اطلاع رسانی در سطح بین المللی را از نکات مهم در معرفی جشنواره دانست و برقراری ارتباط و تبادل نظر با رایزنی‌های فرهنگی و دعوت از نمایندگان و سفیران فرهنگی کشورهای دیگر در همدان را پیشنهاد داد.

حسین طاهری، صدا و سیما را سرمایه ملی سرزمین ایران دانست و استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی را ضرورت عرصه نمایش کشور خواند.

در طول نشست برگزار شده اعضای ستاد استانی نیز در حوزه‌های مختلف انتشارات، تبلیغات، اسکان، موضوع سخت افزاری و نرم افزاری سالن‌های نمایش، چگونگی ورود و خروج هنرمندان استانی و بین المللی مسائل راهبردی خود را ارائه دادند.