پایگاه خبری تئاتر: امسال و در شاخه بهترین فیلم ، هشت فیلم شامل «پدر»، «یهود و مسیح سیاه»، «مَنک»، «میناری»، «سرزمین آواره ها»، «زن جوان خوش آتیه»، «صدای متال» و «دادگاه شیکاگو ۷» نامزد کسب جایزه هستند و در شاخه بهترین فیلمبرداری جوایز آکادمی اسکار نیز چهار نامزد بهترین فیلم (یهودا و مسیح سیاه، مَنک، سرزمین آواره ها، دادگاه شیکاگو ۷) به همراه فیلم «میناری» برای کسب جایزه رقابت می کنند.
حضور چهار فیلم از نامزدهای بهترین فیلمبرداری در میان نامزدهای شاخه بهترین فیلم، از اهمیت هنر فیلمبردار و تجهیزات مورد استفاده ویژه هر فیلم در بهتر دیده شدن و کسب موفقیت آثار سینمایی حکایت دارد. در زیر نگاهی خواهیم داشت به دوربین ها و لنزهای مورد استفاده در مهترین فیلم های نامزد اسکار ۲۰۲۱:
«مَنک»: فیلمبردار: اریک مسراشمیت/ کارگردان: دیوید فینچردوربین: RED Ranger HELIUM Monochrome
لنز: LEICA Summilux C
«یهودا و مسیح سیاه»/ فیلمبردار: شین بابیت/ گارگردان: شاکا کینگدوربین: ARRI ALEXA LF and Mini LF
لنز: ARRI DNA
«میناری»/ فیلمبردار: لکن میلن/ کارگران: لی ایزاک چانگدوریین: ARRI ALEXA Mini
لنز: Panavision P Vintage
«سرزمین آواره ها» / فیلمبردار: جیمز ریچلردز/ کارگردان: کلوئی ژائودوربین: ARRI ALEXA Mini, AMIRA
لنز: ARRI Ultra Prime
«تکه های یک زن»/ فیلبمردار: بنجامین لوب/ کارگردان: کورنل موندروتسودوربین: Arri Alexa Mini on the Ronin ۲
لنز: Detuned Panavision and Primo Primes
«اولین گاو»: فیمبردار: کریستوفر بلاولت/ کارگردان: کلی رایکارددوریین: Arri alex mini
لنز: Cooke series ۲ panchros
«هرگز به ندرت گاهی همیشه»/ فیلمبردار: هلن لووارت/ کارگردان: الیزا هیتمندوربین: Arri ۶۱۴
لنز: Ultra Prime Zeiss
«ببر سفید»/ فیلمبردار: پائولو کانرار/ کارگردان: رامین بحرانیدوربین: Arri Alex LF ۴.۵K
لنز: Zeise Supreme Primes
«راند دیگر»/ فیلمبردار: استورلا برندث/ کارگردان: توماس وینتربرگدوربین: Arri Alexa Mini
لنز: Canon K۳۵
«آسمان نیمه شب»/ فیلمبردار: مارتین رو/ کارگردان: جورج کلونیدوربین: Arri Alexa ۶۵
لنز: Arri Prime DNAs, Arri ۳۵Tand ۵۸T
«سگ تازی»/ فیلمبردار: آرون اشنایدر/ کارگردان:شلی جانسوندوربین: Panavision Millenium DXL
لنز: Panavision Sphero-۶۵
برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید
برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید





