نسخه ترمیم شده فیلم «گوزن‌ها» برای نمایش در بخش «Regained» جشنواره فیلم رتردام ۲۰۲۱ در هلند انتخاب شد.

پایگاه خبری تئاتر: نیما حسنی نسب منتقد سینما، از نمایش فیلم «گوزن‌ها» ساخته مسعود کیمیایی در بخش «Regained» جشنواره فیلم رتردام ۲۰۲۱ در هلند خبر داد.

به گفته این منتقد سینما نسخه‌ای که به همت مهرداد خوشبخت و ‌کمک دوستانی در داخل و خارج از ایران در فستیوال رتردام نمایش داده خواهد شد، از یک پرینت سی‌وپنج میلی‌متریِ به‌شدت آسیب‌دیده و پرخط و خشِ شاهکار کیمیایی سر‌هم شده‌ و حتی نماها و صحنه‌های حذفی (مثل وقتی قدرت درباره شکستن تفنگ ساچمه‌ای همکلاسی‌شان توسط سید می‌گوید) از نسخه‌‌ دیگر اضافه شد و قسمت‌های پر از پرش و فریم‌های ریخته هم با کمک تله‌سینه‌‌‌ای از فیلمخانه ملی ایران اضافه شده است.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره این نسخه ترمیم شده توضیح داد:«نکته جالب دیگر این ‌که پایان تحمیلی فیلم توسط ساواک و دستگاهِ سانسور وقت هم به لطف فیلم‌خانه ملی ایران به این نسخه اضافه شده و نمایش فیلم در رتردام شامل این پایان آلترناتیو هم خواهد بود. این فعالیت‌ها را احسان خوشبخت با هزینه‌ شخصی و به‌ تعبیر خودش برای علاقه و دِین تاریخی‌اش به فیلم انجام داده و از وقتی این نسخه‌ تازه چند ماه اخیر در سینماتک‌های دانشگاه ویسکانسین، یو سی ال ای و فستیوال ویلز بریتانیا نمایش داده شد، واکنش‌ها بدون استثناء همراه با تحسین و شگفتی بوده و «گوزن‌ها» بیش از نیم قرن پس از ساخت، راهِ جهانی‌شدن را شروع‌ کرده و حالا به فستیوال رتردام رسیده است».

از دیگر آثار ایرانی شرکت کننده در جشنواره رتردام می‌توان به فیلم «جنایت بی‌دقت» ساخته شهرام‌ مکری و فیلم سینمایی «پسر» به کارگردانی نوشین معراجی اشاره کرد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری صبا