هفتادوچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن، با یک فیلم از فرانسه افتتاح می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: «آنت» نخستین فیلم انگلیسی زبان لئوس کاراکس قرار است آغازگر هفتادوچهارمین جشنواره فیلم کن باشد. کاراکس با فیلم «هولی موتورز» در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن۲۰۱۲  حضور داشت.ماریون کوتیار و آدام درایور از جمله بازیگران ششمین فیلم لئوس کاراکس هستند و تهیه کنندگی «آنت» را چارلز گیلبرت برعهده دارد.

 «آنِت»  همزمان با نمایش در افتتاحیه کن در سینماهای فرانسه نیز اکران عمومی خواهد شد.قصه فیلم در لس آنجلس روایت می‌شود و درباره زندگی یک کمدین استندآپ با نام هِنری و یک خواننده شناخته شده بین المللی به نام «آن» است که تولد  نخستین فرزندشان با نام «آنت» زندگی آنها را دستخوش تغییر می‌کند.

پیر لسکیور رئیس جشنواره کن درباره این فیلم گفت: «هر یک از آثار لئوس کاراکس یک رویداد است و فیلم جدید آنِت، هدیه‌ای به عاشقان سینما، موسیقی و فرهنگ . از سال گذشته مشتاق تماشای آن بودیم».

«تیری فرمو» مدیر جشنواره کن نیز گفت: «نمی توان بازگشتی زیباتر از این به سینما و پرده نقره‌ای در کاخ اصلی جشنواره کن متصور بود، جایی که فیلم‌ها شکوه خود را نشان می‌دهند. سینمای لئوس کاراکس، نمودی از  کیمیاگری تصاویری است که راز مدرنیته و جاودانگی سینما را در خود دارند».

جشنواره کن ۲۰۲۱ با دو ماه تاخیر در تاریخ ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار می‌شود.این جشنواره سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا برگزار نشد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید