پانزدهمین جشنواره بین المللی عروسکی با جشن خیابانی عروسکها ،صحبت های مرضیه برومند، حمید جبلی،مهتاب کرامتی و فاطمه معتمد آریا در محوطه اصلی تئاتر شهر رسما افتتاح شد.

پایگاه خبری تئاتر: خانه کودک عصر امروز میزبان عروسکهایی بود که آمده بودند شادمانه افتتاح جشنواره عروسکی را به مردم خبر بدهند. عروسکها و فعالان تئاتر عروسکی جشن افتتاح جشنواره را از خیابان  فلسطین کوچه شمشاد آغاز کردند و با آواز و موسیقی در میان جمعیت زیاد مردم به سمت محوطه باز تاتر شهر رفتند. دو عروسک غول پیکر در جلوی جمعیت به همراه چندین عروسک کوچک و بزرگ دستی ، پوشیدنی میله ای خیمه شب بازی  و... کارناوال شادی جشنواره عروسکی را ساعت 5  عصر شنبه 22 شهریورماه از خانه کودک به سمت تئاتر شهر بردند

با رسیدن کارناوال عروسکی و سیل جمعیت مردم به محل برگزاری جشنواره، رسول نجفیان به روی سن رفت و از مرضیه برومند دبیر جشنواره که در میان جمعیت بود دعوت کرد که به روی سن بیاید . برومد به سختی ازمیان جمعیت به روی سن رفت و پس از او حمید جبلی، مهتاب کرامتی  و  فاطمه معتمد آریا هم به بالای سن رفتند. ازدحام جمعیت  بروی سن باعث شد دست اندرکاران جشنواره دقایقی را به درخواست از جمعیت برای پایین رفتن بگذرانند و بالاخره زمانی که چند نقطه از سن کمی فرورفت ، صحنه خالی و آرام شد تا مسوولان بتوانند سخنرانی های افتتاحیه را انجام بدهند.

مرضیه برومند صحبتهایش را رو به مخاطبان اینطور آغاز کرد:" امیدوارم همیشه مثل امروز شما را شاد ببینم. عروسکها ازهمه جای ایران و حتی از کشورهای دیگر آمده اند که در جشن شادی ما شرکت کنند. امیدوارم  دنیا  به سمتی برود که شاد باشد. دیگر هیچ بچه ای آزار نبیند. هیچ بچه ای کشته نشود و حق هیچ بچه ای پایمال نشود.  "

دبیر پانزدهمین جشنواره تاتر عروسکی آرزو کرد جهانی پر از صلح و آرامش داشته باشیم و ادامه داد : "ما جهانی میخواهیم که بچه ها در آن حساس امنیت کنند. امیذوارم جشنواره ما محملی باشد برای اینکه این شادی تداوم پیدا  کند و عروسکها به همه کمک کنند که بهتر زندگی کننند. دنیا رابهتر ببینند حق کسی را پایمال نکنند و نگذارند کسی آزار  ببیند."

او در پایان برای ملت ایران و همه ملل مسلمان مخصوصا آنها که این روزها با جنگ مواجه اند آرزوی آرامش و صلح کرد.   

پس از برومند مهتاب کرامتی سفیر صلح یونیسف در ایران دقایقی برای جمعیت حاضر در محوطه باز تئاتر شهر صحبت کرد

سپس حمید جبلی که نمایشگاه عکسی هم درمحوطه بیرونی سالن اصلی تئاتر شهر دارد رو به جمعیت حاضر گفت:  به امید روزی که فقط شادی وصلح باشد برای ما و همه.

فاطمه معتمد آریا آخرین نفری بودکه آغاز  جشنواره تئاتر عروسکی را تبریک گفت و اضافه کرد:   تشکرمیکنم از همه دوستان که این همه عروسکهای خوشگل و نازنینشان را به جشنواره آورده اند،در شهر که شما ببینید، چه قدر دل ما و عروسکهایمان به شما نزدیک است.

او اضافه کرد: امیدوارم این روز شاد و استتثنایی را  فقط برای بچه ها ندانیم و همه در این شادی سهیم باشیم. همه باید برای داشتن جهانی پر از صلح و دوستی و آرامش تلاش کنیم".
 

پایان مراسم افتتاحیه پرواز بادکنکها بود. برومند، جبلی ،معتمدآریا ،نجفیان،کرامتی و جمعی ازکودکان در میان فریادهای شادی و موسیقی، بادکنکهایشان را به آسمان فرستادند.

با پایان مراسم افتتاحیه، جمعیت حاضر در محوطه به دیدن نمایش هایی که درگوشه و کنار فضای باز تئاتر شهر و در سالنهای مختلف آن در درحال اجرا بودند رفتند و بازار عکس یادگاری و سلفی گرفتن با عروسکها  در محوطه بیرونی تئاترشهر هم حسابی داغ بود