عادل بزدوده پس از اولین اجرای نمایشش با عنوان «آهای تو دیگه کی هستی» در سالن اصلی تئاتر شهر در پاسخ به کیفیت این اجرای اول گفت: دیگر از این ریسک‌ها نمی‌کنم!

پایگاه خبری تئاتر:  نمایش «آهای تو دیگه کی هستی» به کارگردانی عادل بزدوده در پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران- مبارک، 4 اجرا در سالن اصلی تئاتر شهر و فرهنگسرای بهاران دارد.

بزدوده بعد از اولین شب اجرا در تالار اصلی تئاتر شهر درباره کیفیت این اجرا به سایت خبری تئاتر گفت: « این اولین اجرای من بود. اولین نور من. نه صدا را از اول تا آخر گوش کرده بودم و نه نور را از اول تا آخر دیده بودم. به هر حال ریسکی بود که انجام دادم و دیگر از این ریسک‌ها نمی کنم».

او درباره دلیل کیفیت پایین صدای اجرا در بخری بخش‌ها، هم گفت: «مشکل خاصی نبود. خب صدا مربوط به 22 سال قبل است. این عین به عین از 22 سال پیش تکرار شده. یک مقدار افت کیفیتی داشته ولی به هر حال تاکید داشتم هیچ چیزی به آن اضافه نشود. نمی‌خواستم اصلاً تغییری بدهم».

او با اشاره به این که این کار یک بازسازی است و نتوانسته در زمینه صدا ویرایشی در زمینه افزایش کیفیت انجام دهد، گفت: «این کار را به این عزیزان تقدیم کرده‌ام ولی خب مطمئناً اگر خودم بخواهم این کار را با امکانات دیجیتالی الان انجام بدهم، کیفیت بسیار بهتری پیدا خواهد کرد. اما به هر حال یک نوستالژی خوبی برای من بود. و خوشحالم که توانستم دوباره اجرایش کنم».

او درباره اهمیت نمایش عروسکی هم گفت: «نمایش عروسکی فقط برای بچه ها نیست. حالا من از این توان و قدرت نمایش عروسکی چین که بیش از 10 هزار سال قدمت دارد، برای این نمایش استفاده کردم».

بزدوده نمایش «آهای تو دیگه کی هستی» را بر اساس داستانی از سوته یف و طراحی صحنه زنده یاد کامبیز صمیمی مفخم (سازنده عروسک پاتال) به پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک آورد. داستان موسیقایی و عروسکی این نمایش به روش سایه‌ای اجرا شد و روایت غازی بود که از خودش و اعضای بدنش راضی نبود برای همین منقار مرغ سقا، پاهای غو، تاج خروس، گردن غاز و ... را گرفت اما در آخر فهمید که برای رسیدن به خوشبختی باید خودش باشد.