قطعی هر روزه برق آن هم در چند نوبت به اندازه کافی روند زندگی را مختل می‌کند اما مساله اینجاست که اداره برق حتی به جدول خاموشی که خودش اعلام کرده، پایبند نیست و همین مساله، معضلات بیشتری را برای مردم ایجاد کرده است.

پایگاه خبری تئاتر: در چنین وضعیت مبهم و کلافه کننده‌ای عصر دیروز، دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۰ خانواده‌هایی که همراه کودکان‌شان برای تماشای نمایش «تراژدی دلقک‌ها» به تالار هنر رفته بودند، به دلیل خاموشی برق این تالار، نتوانستند این نمایش را ببینند و تماشاگران کودک، با کامی تلخ سالن را ترک کردند.

حسین موذن، مدیر این تالار با ابراز تاسف فراوان از وقوع این اتفاق گفت: دیروز قرار بود بعد از مدت‌ها تعطیلی، با اجرای نمایش «تراژدی دلقک‌ها» کار جمال رنجبرزاده، فعالیت تالار هنر از سر گرفته شود ولی دقیقا راس ساعت اجرا، برق قطع شد و ناچار شدیم از خانواده‌ها عذرخواهی کنیم و از آن غم‌انگیزتر دیدن چهره کودکانی بود که شور و شوق‌شان سرخورده شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در تالار هنر برق اضطراری وجود ندارد، توضیح داد: برق اضطراری فقط برق محیط را تامین می‌کند، ولی نمی‌توان پروژکتورها را با آن روشن کرد چون مصرف برق پروژکتورها بسیار بالاست. بنابراین با وجود برق اضطراری هم امکان اجرای تئاتر نیست بلکه در بهترین حالت می‌توان تماشاگران را به بیرون از سالن هدایت کرد!

موذن تاکید کرد: این موضوع نظر شخصی من نیست بلکه نظرات کارشناسانی است که با آنان گفتگو کرده‌ایم.

این مدیر هنری خواستار همکاری اداره برق شد و افزود: طبق جدولی که اداره برق منتشر کرده بود، نوبت دوم خاموشی تالار هنر ساعت ۵ عصر بود و پیش‌بینی ما این بود که ناچاریم نمایش را با نیم ساعت تاخیر آغاز کنیم و به جای ساعت ۶ و نیم، اجرا را ساعت ۷ عصر روی صحنه ببریم اما مساله اینجاست که برق تالار برخلاف جدول اعلام شده، ساعت ۵ قطع نشد بلکه درست راس ساعت ۶ و نیم که همزمان با شروع اجرا بود، قطع شد!

موذن با اشاره به پیگیری‌هایی که از سوی تالار هنر با اداره برق انجام شده است، اضافه کرد: تماس‌های تلفنی ما بی‌پاسخ ماند و یکی از همکاران تالار به اداره برق منطقه مراجعه کرد که به او گفته شد، قطعی برق منطقه در اختیار ما نیست بلکه سراسری است. به هر حال ما مشغول پیگیری با اداره برق هستیم و امیدواریم با مکان‌هایی مانند سالن‌های نمایشی که شرایط خاص دارند، همکاری کنند.

مدیر تالار هنر یادآوری کرد: تماشاگرانی که دیروز موفق نشدند نمایش را ببینند، در طول اجراهای این کار هر زمان که به تالار مراجعه کنند، می‌توانند به تماشای این نمایش بنشینند.

حسین موذن در پایان با اشاره به اینکه در اخبار اعلام شده قطعی برق تهران تا یک ماه آینده به همین منوال ادامه دارد، افزود: امیدوارم برنامه مشخصی را تعریف کنند که بر اساس آن بتوانیم کارهای خود را پیش ببریم.


منبع: خبرگزاری ایسنا