کارگردان فیلم سینمایی «شیرجه بزرگ» با اعلام انصراف از بخش بازار جشنواره جهانی فیلم فجر، گفت: به گونه ای با فیلم برخورد شد که آدم فکر می‌کند اگر نباشد بهتر است، من نه آنقد صدای بلندی دارم و نه روحیه‌ این کار را که بخواهم در این باره صحبت کنم، نامی هم ندارم که بتوانم چیزی را به چالش بکشم ولی حداقل می‌توانم اندک حضور فیلم خودم را از آنجا حذف کنم.

پایگاه خبری تئاتر: کریم لک زاده درباره علت این تصمیم گفت: داورهایی که باید برای بخش هنری فیلم تصمیم بگیرند، آن را برای بخش مسابقه جشنواره جهانی فیلم فجر انتخاب کردند اما به ما اعلام شد که چون «شیرجه بزرگ» در جشنواره خارجی شرکت کرده است، نمی‌تواند در بخش مسابقه باشد به همین دلیل تصمیم گرفتیم، این فیلم را به قسمت "جشنواره جشنواره‌ها" ارایه دهیم.

وی افزود: در بخش "جشنواره جشنواره‌ها" فیلم‌هایی شرکت می‌کنند که به جشنواره خارجی رفته‌اند. این بخش بدون رقابت و جایزه فقط برای نمایش محدود فیلم وجود دارد، نکته اینجاست که فیلم را برای حضور در آن بخش هم نپذیرفتند، وقتی علت را جویا شدم گفتند چون «شیرجه بزرگ» فقط در یک جشنواره خارجی حضور داشته است، نمی‌تواند در بخش جشنواره جشنواره‌ها شرکت کند. باید بگویم فیلم دیگری نیز در آن بخش حضور دارد که تنها به یک جشنواره رفته است و اگر در جشنواره‌های دیگر هم حضور داشته باشد، هنوز اجازه رسانه‌ای شدنش را ندارد و جشنواره جهانی فیلم فجر از این مساله بی‌خبر است.

این کارگردان خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم ماجرایی وجود دارد که من از آن بی‌خبرم، البته از آدم‌هایی نیستم که توهم توطئه دارند و می‌خواهند بگویند سر فیلم من را بریدند و کسی با من دشمن است.

او تصریح کرد: با دلایل بچه‌گانه فیلم را از حتی یک نمایش هم منع کردند و این مساله باعث شد که فیلم را از بخش آشفته بازار جشنواره جهانی فیلم فجر هم بیرون بکشم.

کریم لک زاده در پاسخ به این پرسش که چرا فیلم را برای نمایش در سینما آماده نمی‌کند، گفت: فیلمِ فیلمسازهایی که توانسته‌اند اسمی در ایران به دست بیاورند در صف اکران است و من حتی در آن صف نیستم که بدانم کی نوبتم می‌رسد. از طرف دیگر چون فیلم را برای حضور در جشنواره‌های خارجی آماده می‌کنیم، ترجیح می‌دهم برای اکران آنلاین اقدامی نکنم، چون ممکن است در فضای مجازی پخش شود.

پگاه آهنگرانی، پدرام شریفی، سونیا سنجری، حامد نجابت، ساسان کاوه، علی سعدی و محمدرضا پورمقدم بازیگران «شیرجه بزرگ» هستند که محمدرضا شفیعی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.

مجری طرح فیلم «‌شیرجه بزرگ» موسسه فرهنگی هنری وصف صباست و پخش جهانی آن به عهده شرکت خانه فیلم است.


منبع: خبرگزاری ایسنا