علی شمس که تصمیم داشت نمایش «احتمالات» را تیر ماه امسال روی صحنه ببرد، خبر داد که اجرای این نمایش را به تعویق انداخته است و ابراز تاسف کرد که وعده مسئولان را درباره آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا را از اسفند ماه سپری شده، جدی گرفته است.

پایگاه خبری تئاتر: این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر درباره وضعیت اجرای نمایش خود توضیح داد: قرار بود نمایش ما تیر ماه در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه برود ولی فعلا شرایط را برای اجرای تئاتر مناسب نمی‌بینم. به همین دلیل بعد از هماهنگی با مجموعه تئاتر شهر، اجرای خود را به پاییز موکول کردم.

او با تاکید بر اینکه سلامت جسم و روح تماشاگران از هر چیز دیگری برایش مهم‌ است، افزود: حضور حداکثری تماشاگر و امنیت روانی او برای آمدن به سالن تئاتر برایم اهمیت بسیار دارد ولی در حال حاضر این امنیت روانی تامین نمی‌شود.

شمس اضافه کرد: تمرین‌ نمایش را از زمستان سال گذشته آغاز کرده بودیم تا برای تیر ماه آماده باشیم. بعد از پیک چهام کرونا به ناچار یک ماه تمرین را متوقف کردیم، ولی حالا با اینکه اجرا را به تعویق انداخته‌ایم، تمرین را از سر گرفته‌ایم چون آماده‌سازی این نمایش نیازمند تمرین‌های بسیاری است.

این کارگردان تئاتر با ابراز تاسف از روند کند واکسیناسیون عمومی ادامه داد: اشتباه ،ما این بود که روی حرف مسئولان حساب کردم و بر اساس اعلام آنان فکر می‌کردم از اسفند گذشته آغاز می‌شود و می‌توانم نمایشم را تیر ماه روی صحنه ببرم ولی تصور نمی‌کردم روند واکسیناسیون، این اندازه لاکپشت‌وار باشد. به همین دلیل امیدوارم تا پاییز، وضعیت به گونه‌ای تغییر کند که بتوانیم با آرامش نسبی کارمان را روی صحنه ببریم. البته مشروط به اینکه پیک پنجم کرونا غافلگیرمان نکند.

به گفته او، نمایش «احتمالات» مجموعه‌ای از احتمال‌هایی است که در چند اپیزود و با یک رشته نامحسوس روایی، برخی معادلات تاریخی را به چالش می‌کشد که این چالش اغلب کمیک است.


منبع: خبرگزاری ایسنا