سینماهای فرانسه با بازگشایی پس از یک تعطیلی بیش از شش ماهه، میزبان بیش از دو میلیون نفر طی شش روز شد.

پایگاه خبری تئاتر: سینماهای فرانسه سرانجام پس از بیش از شش ماه تعطیلی درهای خود را بار دیگر از تاریخ ۱۹ می به روی مخاطبان گشود و توانست در شش روز نخست فعالیت، ۲.۱ میلیون قطعه بلیت بفروشد که با توجه به محدودیت های کرونایی شامل ظرفیت ۳۰ درصدی سینماها و منع آمد و شد از ساعت ۹ شب، آمار قدرتمندی محسوب می‌شود.

در حالی که هنوز از اکران فیلم‌های پرهزینه هالیوودی در فرانسه خبری نیست، سینمادوستان فرانسوی بیشتر به تماشای آثاری تحسین شده چون «خداحافظ احمق ها» ساخته «آلبرت دوپونته» نشستند که در جوایز سزار فرانسه موفق به کسب هفت جایزه شد.

«یک راند دیگر» ساخته برنده اسکار «توماس وینتربرگ» سینماگر دانمارکی در کنار کمدی «بهترین قسمت من» ساخته «نیکلاس مورای» و «اسلالوم» از «شارلین فاویه» از جمله دیگر آثاری هستند که اخیرا بار دیگر در سینماهای فرانسه اکران شدند.

انیمه ژاپنی «دیوکُش: قطار موگن» نیز دومین فیلم موفق گیشه فرانسه در نخستین روزهای بازگشایی بوده است.

در میان کشورهای اروپایی، فرانسه بهترین عملکرد را در بازگشایی سینماها داشته، جایی که سینماهای آلمان هنوز تعطیلند و سینماهای اسپانیا و استالیا نیز به ترتیب با ۷۲ و ۸۰ درصد کاهش مخاطب در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رو به رو هستند.

محدودیت ظرفیت پذیرش سینماهای فرانسه از تاریخ ۹ ژوئن به ۶۵ درصد خواهد رسید و سالن های سینما از ۳۰ ژوئن می‌توانند با ظرفیت کامل میزبان سینمادوستان باشند.