کیانوش عیاری، کارن شاه‌نظرف و مصطفی احمدی در سومین روز از سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور در مسترکلاس‌های این رویداد، تجربه‌های خود را با هنرجویان و علاقه‌مندان به سینما در میان می‌گذارند.

پایگاه خبری تئاتر: کیانوش عیاری با نگاه به فیلم «آن سوی آتش» از ساعت ۲۰:۳۰، کارن شاه‌نظرف تهیه‌کننده و کارگردان روسی در کارگاه «هویت در سینمای جهانی» از ساعت ۲۲ و مصطفی احمدی در کارگاه «تجربه‌های برنامه‌ریزی؛ استانداردهای‌ بین‌المللی» از ساعت ۲۳:۳۰ روز جمعه ۷ خرداد در مسترکلاس‌های سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با هنرجویان و علاقه‌مندان سینما گفتگو خواهند کرد.

سه کارگاه مجازی هر روز از طریق صفحات اینستاگرام جشنواره جهانی فیلم فجر، اینستاگرام باشگاه مخاطبان جشنواره، کانال آپارات جشنواره، سایت جشنواره به‌صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. شادمهر راستین مدیر بخش کارگاه‌های جشنواره است و سحر عصر آزاد کارشناسی آن را برعهده دارد.

همچنین هر روز فیلم دو کارگاه اول در نخستین سانس سالن شماره ۲ پردیس چارسو اکران می‌شود که برای تماشای آن باید از سایت سینماتیکت بلیت تهیه‌ کرد.

کیانوش عیاری نویسنده، تدوینگر و کارگردان پیشکسوت سینما، ساخت فیلم‌های «تنوره دیو»، «شبح کژدم»، «دو نیمه سیب»، «آبادانی‌ها»، «شاخ گاو»، «بودن یا نبودن»، «خانه پدری»، «بیدار شو آرزو»، «کاناپه» و… را در کارنامه کاری خود دارد و افتخاراتی همچون نامزدی جایزه افق‌های ونیز جشنواره فیلم ونیز، نامزدی جایزه کریستال گلوب از جشنواره کارلووی واری، نامزدی جوایز بهترین فیلمنامه و هرم طلایی از جشنواره فیلم قاهره، جایزه پلنگ نقره‌ای از جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو و… را تاکنون کسب کرده است.

کارن شاه‌نظرف تهیه‌کننده، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و رمان‌نویس در سال ۱۹۷۵ از موسسه فیلم مسکو فارغ‌التحصیل شده است. وی در سال ۱۹۹۸ به عنوان مدیرکل و رئیس هیئت مدیره انجمن کارگردانان موس‌فیلم فعالیت کرد و تحت رهبری او بزرگ‌ترین استودیوی فیلم روسیه به مهم‌ترین استودیوی اروپا تبدیل شد که صرفا بر تولید فیلم متمرکز است. آثار او، بیش از ۲۰ جایزه را در رشته‌های مختلف به خود اختصاص داده‌اند. او تاکنون سابقه حضور در رویدادهای بین‌المللی متعددی را داشته و با دو فیلم «بند شماره ۶» و «ببر سفید» نمایندگی سینمای روسیه در اسکار را داشته است.

چراغ‌ چند سینما در تهران خاموش است؟

«نتفلیکس» چگونه نگاه مردم جهان را تغییر می‌دهد؟

ناکامی «پروین» و یک خداحافظی تلخ

مصطفی احمدی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، کارگردان و تدوینگر سینما متولد ۱۳۴۹ در تهران و دانش‌آموخته آکادمی فیلم نیویورک است. وی برنامه‌ریزی و دستیاری کارگردان را از سال ۱۳۷۰ با فیلم تلویزیونی «آهنگ پنهان» ساخته زنده‌یاد ایرج کریمی آغاز کرده است. فیلم تلویزیونی «مکالمه»، مینی سریال «مسافر تاریکی» و فیلم‌های سینمایی «نزدیک‌تر» و «بی حساب» عناوین آثاری هستند که این هنرمند کارگردانی آن‌ها را برعهده داشته است.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.