سه مجموعه بزرگ سینماهای زنجیره ای در آمریکا اعلام کردند که استفاده از ماسک برای کسانی که واکسیناسیون کامل انجام داده باشند از این پس اجباری نخواهد بود.

پایگاه خبری تئاتر: در راستای دستورالعمل های جدید بهداشتی در آمریکا، سه سینماهای زنجیره ای «AMC»، «Regal» و «Cinemark» در این کشور اعلام کردند که از این پس الزامی به استفاده ماسک در حین تماشای فیلم برای افرادی که واکسیناسیون کامل انجام داده اند، وجود نخواهد داشت.

با این وجود تمامی کارکنان این سینماهای زنجیره ای همچنان ملزم به استفاده از ماسک هستند اما افرادی که هنوز به طول کامل واکسینه نشدند، تنها در هنگام صرف غذا و نوشیدنی می توانند ماسک خود در فضای سربسته بردارند.

پدینگتون» امتیاز ۱۰۰ را از دست داد/ بازگشت «همشهری کین» به صدر

کرونا مانع سفر انگلیسی ها به کن می‌شود؟

این سینماهای زنجیره ای همچنان سایر پروتکل های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله رعایت فاصله اجتماعی و همچنین نمایش فیلم با ظرفیت محدود در سالن ها نمایش را اعمال خواهند کرد.

«AMC» که بزرگترین سینمای زنجیره ای در سراسر جهان محسوب می شود، ژوئن سال گذشته با اعلام بازگشایی بدون اجباری کردن استفاده از ماسک حواشی و انتقادات فراوانی را برانگیخت و با افزایش این انتقادات ناگزیر به اجباری کردن ماسک در سالن های سینمای شد.

«آدام آرون» گفته بود به سبب این که نمی خواهد وارد مجادلات سیاسی شود، سینماها را بدون اجبار به استفاده از ماسک بازگشایی کرده است.

دو ایاالت کالیفرنیا و لس آنجلس به عنوان دو قطب بازار سینمایی آمریکا تاکنون به ترتیب ۵۶ و ۵۵ درصد از جمعیت خود را به صورت کامل در مقابل ویروس کرونا واکسینه کرده اند.