رئیس سازمان سینمایی در پی توقف پخش سریال شبکه نمایش خانگی «می‌خواهم زنده بمانم» گفت: تنظیم‌گری فقط امر و نهی به صاحب اثر نیست، بلکه دفاع از حقوق او هم است.

پایگاه خبری تئاتر: حسین انتظامی در متنی کوتاه و کنایه‌آمیز که در توییتر منتشر کرده نوشته است: «هیچ سریالی توسط سازمان سینمایی توقیف نشده، زیرا موظفیم پای مجوزهایی که می‌دهیم بایستیم و در مقابل فشارها، طرف پدیدآورنده را بگیریم.

تنظیم‌گری (رگولاتوری) فقط امر و نهی به صاحب اثر نیست بلکه دفاع از حقوق او هم هست.»

انتظامی همچنین در انتهای توییت خود به فیلم‌های و سریال‌های «خانه پدری»، «متری شیش و نیم»، «قصر شیرین» و «قورباغه» با هشتگ یاد کرده که در مقطعی با مشکلاتی از جنس حساسیت‌های نیروی انتظامی مواجه شدند.

امروز دوشنبه، 10 خردادماه طبق روال هر هفته قرار بود قسمت جدیدی از سریال شبکه نمایش خانگی «می‌خواهم زنده بمانم» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته پخش شود ولی از روز گذشته شایعه‌هایی مبنی بر ایرادهایی که نیروی انتظامی به سریل وارد کرده و مانع از ادامه پخش شده شنیده می‌شد تا اینکه شامگاه گذشته روابط عمومی فیلیمو از توقف پخش این سریال با درخواست نیروی انتظامی خبر داد.

بعد از آن سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در واکنش به این اتفاق اعلام کرد، بر اساس بررسی‌های ساترا دغدغه‌های ناجا ناظر به جهان و جریان داستان و نیز شخصیت‌پردازی برخی کاراکترهاست که به نحوی خدشه به چهره نیروی خدوم انتظامی و کمیته‌های انقلاب اسلامی به عنوان شاکله ناجا محسوب شده است.

در اطلاعیه این سازمان آمده است که سریال بدون طی کردن هماهنگی‌های لازم با موسسه ناجی هنر آغاز به تولید کرده و ملاحظات در سریال مورد غفلت قرار گرفته است.

از سوی دیگر مرکز اطلاع رسانی و ارتباط معاونت اجتماعی ناجا اعلام کرده است که این سریال ایراد ماهوی شکلی و محتوایی داشته و داستان آن فاقد مستندات و بر مبنای تخیلات و رویاپردازی نویسنده بوده که نیازمند اصلاحات اساسی است و مراتب به عوامل و سازندگان اصلی سریال ابلاغ شده است. لذا علیرغم تعهدات اخذ شده در خصوص اعمال اصلاحات اقدامی صورت نگرفته است.

همچنین در اطلاعیه این مرکز آمده است: وقایع تحریف شده در این سریال موجبات نگرانی و تکدر خاطر تعداد زیادی از بینندگان را فراهم آورده و ادامه روند پخش این سریال در دست بررسی و رسیدگی است.