شهر ساحلی کَن پس از یک سال وحشتناک که از شیوع ویروس کرونا می گذرد، خود را برای برگزاری فستیوال فیلم آماده می کند.

پایگاه خبری تئاتر: هتل های پنج ستاره شهر کن مملو از مسافر هستند، صدای موسیقی در کنار ساحل نواخته می شود، پس از یک سال وحشتناک که از شیوع ویروس کرونا می گذرد، شهر کَن برای برگزاری فستیوال بین المللی خود آماده می شود.

پیر سیزرون مدیر هتل مجستیک که مشرف به دریای مدیترانه است و از آن به عنوان مرکز گردهمایی جشنواره یاد می شود، در رابطه با برگزاری فستیوال به خبرنگار فرانسوی می گوید نمی تواند بیشتر از این برای آغاز فستیوال صبر کند.

جشنواره بین المللی فیلم کن که هر ساله ستاره های مشهور جهان را به شهر ساحلی کن می آورد، سال گذشته میلادی به دلیل همه گیری کرونا لغو شد.

فستیوال کن پیش از دوران کرونا روزانه نزدیک به ۴۰ هزار نفر را به خود جذب می کرد . ضمنا ۲۰ درصد گردشگری سالانه هتل ها را تامین می کرد، حالا اما انتظار می رود نزدیک به نصف این جمعیت راهی کن شوند.

یان جیلت مدیر هتل مارتینز نیز درباره رویداد امسال می گوید: برگزاری فستیوال بسیار هیجان انگیز است، سال گذشته بسیاری از اینکه نمی توانستند افراد مشهور را ببینند این هتل را ترک کردند، اما امسال ما منتظر پذیرایی از نزدیک به ۲۵۰ نفر هستیم.

جیلت تاثیر حضور ستاره ها در این شهر را نیز این چنین توصیف می کند: فیلم ها خیلی موثر هستند، برای مثال بسیاری از مردم به هتل ما می آیند و می پرسند واقعا اینجا اتاق برد پیت بوده است.

جشنواره کن به این دلیل که کشور فرانسه در فصل بهار امسال به صورت نسبی در وضعیت قرنطینه قرار گرفته است به تابستان موکول شد و حالا قرار است در تاریخ ۶ تا ۱۷ جولای برگزار شود.