جودی فاستر به‌عنوان دریافت‌کننده نخل طلای افتخاری کن ۲۰۲۱ معرفی شد.

پایگاه خبری تئاتر: هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن با اهدای نخل طلای افتخاری ۲۰۲۱ به جودی فاستر، از این بازیگر، کارگردان و تهیه کننده تجلیل می‌کند.

جودی فاستر همچنین به عنوان مهمان افتخاری مراسم افتتاحیه در این مراسم حضور می‌یابد.

ژن مورو، برناردو برتولوچی، جین فوندا، ژان-پل بلموندو، مانوئل دی اولیویرا، ژان پی‌یر لئو، آنیس وردا و آلن دلون از جمله چهره‌های شاخصی هستند که پیش از این با اهدای نخل طلای افتخاری از آنها قدردانی شده بود.

جودی فاستر که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد و به عنوان بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده شناخته شده است، از سوی جشنواره کن به عنوان چهره‌ای با یک کارنامه درخشان هنری معرفی شده که تعهدی جدی نسبت به مسایل مهم دارد.

فاستر با تشکر از دریافت این جایزه گفت این جشنواره به طور کل زندگی و مسیر کاری او را تغییر داده است. وی نخستین بار سال ۱۹۷۶ در جشنواره کن حضور یافت و در این زمان تنها ۱۳ سال داشت. او برای اکران اول فیلم «راننده تاکسی» اسکورسیزی که در آن در کنار رابرت دنیرو نقش‌آفرینی کرده بود و برنده نخل طلای کن شد، در جشنواره شرکت کرد.

وی افزود: گرچه پیش‌تر کارگردانی کرده بودم، اما اولین حضورم در کن لحظه‌ای سرنوشت‌ساز برای من بود. نمایش یکی از فیلم‌هایم در این جشنواره همواره برایم رویا بوده و افتخار می‌کنم که کن به من فکر کرد و با این افتخار این امکان را پیدا می‌کنم تا چند کلمه پندآمیز برای نسل جدید فیلمسازان بگویم.

فاستر دو بار برای فیلم‌های «متهم» در سال ۱۹۸۸ و «سکوت بره‌ها» در سال ۱۹۹۱ جایزه اسکار را دریافت کرده است.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) با حضور اسپایک لی به‌عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی برگزار می‌شود.