در حالی که جشنواره فیلم کن دو روز پیش فهرست فیلم‌های حاضر در این دوره را اعلام کرد، اما غیبت یک فیلم محبوب جشنواره در این فهرست محسوس بود.

پایگاه خبری تئاتر: پس از اینکه جشنواره فیلم کن دوره ۲۰۲۰ لغو شد، این رویداد امسال با اکران اولیه ۶۰ فیلم تازه که ماه آینده در جنوب فرانسه صورت می‌گیرد، با اقتدار بازگشته است.

فیلم‌هایی چون «گزارش فرانسوی»، «روز پرچم» شان پن و فیلم جدید فیلم‌سازانی چون شان بی کر و کوگونادا از جمله فیلم‌هایی هستند که در این دوره اکران می‌شوند. هر چند به روال همیشه تا لحظه آخر هم امکان پیوستن فیلم‌های جدید وجود دارد اما تا این لحظه نتفلیکس با هیچ فیلمی در جشنواره حاضر نیست.

فیلم اصغر فرهادی مسافر جشنواره کن شد / اسامی فیلم‌ها

این امر با اکران نشدن فیلم جدید جین کمپیون «قدرت سگ» نمود عیان‌تری پیدا می‌کند؛ زیرا فیلم‌های کمپیون همواره مورد علاقه جشنواره کن بوده و این کارگردان تنها کارگردان زنی است که موفق شده تا نخل طلای کن را از آن خود کند.

از سوی دیگر تی‌یری فرمو مدیر جشنواره کن در مصاحبه با «ددلاین» گفته است از نتفلیکس دعوت شده تا فیلم‌های «بلوند» ساخته اندرو دومینیک و «قدرت سگ» را در این دوره در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآورد؛ اما این شبکه استریمینگ این دعوت را رد کرده است.

به گفته فرمو فیلم «دست خدا» به کارگردانی سورنتینو آماده نیست، اما فیلم «قدرت سگ» می‌توانست آماده شود. وی افزوده است: نتفلیکس نمی‌خواهد به کن بیاید، اما من از آن‌ها دعوت کردم.

وی یادآوری کرد: مسئله این نیست که ما فیلم‌های نتفلیکس را نمی‌پذیریم، این نتفلیکس است که نمی‌خواهد یا نمی‌تواند در کن حضور یابد و فقط حضور در بخش مسابقه برایشان قابل قبول است که این شامل فیلم‌هایی می‌شود که در سینمای فرانسه اکران شده باشند.

هرچند اکران شدن در سینماهای فرانسه برای نتفلیکس مشکلی نیست اما فیلم‌هایی که در این کشور روی پرده بروند تا سه سال امکان انتشار به صورت آنلاین را نخواهند داشت.

با این حال فرمو افزود روزی این قانون تغییر می‌کند.

در فیلم «قدرت سگ» بندیکت کامبربچ، کریستن دانست و جسی پلمانز جلوی دوربین رفته‌اند.