فیلم «سریع و خشمگین ۹» که جدیدترین قسمت از مجموعه «سریع و خشمگین» است به عنوان یک فیلم بلاک‌باستری راهی جشنواره فیلم کن امسال می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم نهم «سریع و خشمگین» با بازی وین دیزل، جان سینا و میشل رودریگز که تاکنون ۲۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد و از این میان ۲۰۳ میلیون دلارش را از فروش در چین کسب کرده است، از فیلم‌هایی خواهد بود که امسال در جشنواره فیلم کن به نمایش درمی‌آید.

این فیلم که از ۲۵ جولای در آمریکا اکرانش را شروع می‌کند اولین اکرانش در فرانسه را در جشنواره فیلم کن تجربه می‌کند. انتظار می‌رود بازیگران فیلم نیز در جشنواره حضور یابند.

تیری فرمو مدیر کن پیشتر در مصاحبه‌ای با ورایتی گفته بود که امسال کن میزبان یک «بلاک باستر بزرگ» خواهد بود اما حدس و گمان‌ها به این سمت نمی‌رفت که فیلم «F۹» همان فیلم باشد.

خبرنگاران انتظار داشتند تا فرمو در نشست مطبوعاتی کن که روز پنج‌شنبه برگزار شد این فیلم را معرفی کند اما فرمو تنها به آنها گفت این فیلم «زمانی برای مردن نیست» و «تل ماسه» و «داستان وست ساید» نخواهد بود.

«تل‌ماسه» ساخته جدید دنی ویلنوو قرار است برای نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز در ماه سپتامبر اکران شود.

این خبر پس از آن اعلام شد که بخش موازی «هفته منتقدان» کن که امسال شصت ساله می‌شود، با معرفی فیلم‌های حاضر در این بخش نشان داد امسال بر استعدادهای فیلمسازی فرانسوی تمرکز کرده و هیچ اثری از کارگردان‌های آمریکایی در آن نیست. فیلم‌های این بخش شامل آثار اول یا دوم فیلمسازان فرانسوی است و فیلم «مستحکم» به عنوان فیلم افتتاحیه آن انتخاب شده است.