در این گزارش، با برخی از تغییرات نسبتاً عجیب فیلم‌ها در تاریخ سینما (از تغییر عنوان فیلم گرفته تا موارد دیگر) آشنا خواهید شد.

پایگاه خبری تئاتر: روند تولید فیلم به ندرت روان پیش می‌رود و حتی بزرگترین فیلم‌ها دچار مشکلات تولید و پشت صحنه می‌شوند. فیلم‌های موجود در این لیست همه نمونه‌هایی از تغییرات عجیب و گاهی اوقات آخرین لحظه‌ای بوده‌اند که اغلب توسط تهیه کنندگان یا مدیران اجرایی تحمیل می‌شوند. در برخی موارد این تغییر‌ها سودمند نبوده اند، اما گاهی هم به موفق‌شدن یک فیلم کمک زیادی کرده اند. در ادامه بعضی از این تغییرات سینمایی را بخوانید:

مطب دکتر کالیگاری (۱۹۲۱)


فیلم ترسناک صامت رابرت وین که از سینمای کلاسیک آلمان است، از برجسته‌ترین فیلم‌های ترسناک اولیه به‌شمار می‌رود و به عنوان نمونه شاخصی از پایان مبهم و دوگانه در سینما شناخته می‌شود؛ اما پایان این فیلم همان چیزی نبود که در ابتدا در نظر گرفته شد. تهیه کنندگان آن نگران بودند پایان فیلم و معرفی دکتر کالیگاری به عنوان قاتل بیش از اندازه ترسناک شود. به همین دلیل تصمیم گرفتند پایان فیلم را تغییر دهند تا یکی از بهترین پایان بندی فیلم‌ها در سینما رقم بخورد.

جن گیر ۳ (۱۹۹۰)


اگرچه این فیلم سینمایی به وسیله نویسنده رمان «جن گیر» ویلیام پیتر بلتی کارگردانی شد، اما در ابتدا هیچ برنامه‌ای نبود که این فیلم به دنباله فیلم‌های «جن گیر» تبدیل شود. در واقع نام «لژیون» برای آن انتخاب شد و قرار بود این فیلم در ژانر دلهره آور باشد نه ژانر وحشت. با وجود اینکه در فیلم به جن گیری واقعی اشاره نشد، اما تهیه کنندگان خواستار ضبط چند سکانس اضافی در روز‌های پایانی شدند و نام فیلم نیز به «جن گیر ۳» تغییر پیدا کرد. عملکرد این فیلم در گیشه فاجعه بار نبود، اما به یک اثر پرفروش هم تبدیل نشد.

برزیل (۱۹۸۵)


فیلم سینمایی «برزیل» به کارگردانی تری گیلیام یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی است که تاکنون ساخته شده است. بعد از اینکه این فیلم ساخته و نسخه نهایی ۲ ساعته به استودیو تحویل داده شد، عوامل آن تصمیم گرفتند زمان فیلم را به ۹۰ دقیقه کاهش دهند و پایان آن را کمی رمانتیک‌ کنند. در نهایت با وجود جدال‌های گیلیام با استودیو یونیورسال یک نسخه ۱۳۲ دقیقه‌ای از این فیلم اکران شد.

تقلید (۱۹۹۷)


داستان «تقلید» در مورد یک پزشک و همسرش است که برای از بین بردن یک بیماری شایع در بچه ها، نژاد جدیدی از سوسک را پرورش می‌دهند که با تولید سمی کشنده، سوسک ناقل را می‌کشد. سال بعد «سوزان» در می‌یابد که نژاد تازه‌ سوسک به طرز نگران کننده‌ای در حال گسترش است. در ابتدا گی‌یرمو دل تورو به عنوان کارگردان فیلم تمایل داشت از جانور دیگری به جای سوسک استفاده کند. استودو از او حمایت نمی‌کند و دل تورو مجبور می‌شود فیلم را همانگونه که استودیو می خواست بسازد. در نهایت با پیشنهاد طراحان صحنه و لباس، تغییراتی در ظاهر این جانوران به وجود آمد.

سحرگاه سرخ (۲۰۱۲)


یکی از جدیدترین فیلم‌های این لیست «سحرگاه سرخ» است. این فیلم در واقع نسخه بازسازی شده فیلمی به همین نام است که در دهه ۸۰ میلادی به دلیل به تصویر کشیدن چینی‌ها به عنوان مهاجمان به آمریکا جنجالی شد. سازندگان نسخه جدید نگران بودند که تبلیغات منفی علیه این فیلم به عملکرد آن در گیشه کشور های شرق آسیا ضربه بزند. به همین دلیل کمپانی MGM ارتش مهاجم را از کشور چین به کره شمالی تغییر داد و مجبور شد با افکت‌های دیجیتالی پرچم‌های چین که در فیلم بودند را پاک یا با پرچم‌های کره شمالی جایگزین کند. این تنها یکی از مشکلات فیلم بود، زیرا اکران آن هم به دلیل مشکلات مالی کمپانی MGM یک سال به تعویق افتاد.