مهدی آشنا مسئول بخش پوستر و عکس سومین جشنواره تئاتر شهر، تعداد آثار رسیده به این دو بخش را 110 قطعه پوستر و 300 قطعه عکس در 75 مجموعه و 125 تک عکس اعلام کرد.

پایگاه خبری تئاتر:  آشنا با بیان این مطلب که استقبال از جشنواره تئاتر شهر در این بخش بسیار زیاد بوده است، گفت: در روزهای پایانی مهلت فراخوان سیل دوستان گرافیست و عکاس به دبیرخانه جاری شد و این استقبال زیاد و درخواست هایی که برای تمدید مهلت داشتیم باعث شد این زمان را 5 روز تمدید کنیم.

وی با اشاره به این که بخش پوستر و عکس تئاتر اولین بار است که در جشنواره تئاتر شهر برگزار شده، ادامه داد: تعداد قابل توجهی از اساتید و هنرمندانی که حتی در جشنواره تئاتر فجر شرکت نکرده بودند کارهایشان را برای حضور در این جشنواره آورده اند. حتی دوستانی که خارج از ایران بودند برای ما کار فرستاده اند که جای خوشحالی دارد.

این عکاس تئاتر در بخش دیگر صحبت هایش با اشاره به آثاری که از شهر های مختلف کشور به دبیرخانه رسیده است، گفت: از گوشه و کنار ایران عکس و پوستر تئاتر رسیده است که شهرهای مشهد، قم ، نیشابور، کرج و ... از جمله این شهرها هستند.

مسئول بخش پوستر و عکس سومین جشنواره تئاتر شهر یادآور شد: تلاش کرده ایم در داوری نگاه های متفاوتی داشته باشیم. قباد شیوا گرافیست و نقاش چیره دست و تصویرساز با سابقه ای است، امیر اسمی هم که سال ها است در سینما و تئاتر فردی شناخته شده است. همچنین به این دلیل اصغر دشتی که یک کارگردان تئاتر است را به این گروه ملحق کردیم که علاوه بر نگاه فنی هنر گرافیک در داوری ها، نگاه میزانسنی و کارگردانی را هم  داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بخش عکس نیز حضور حمید جبلی که به شخصه اول او را عکاس می دانم بعد بازیگر، فرهاد آئیش که سال ها در آمریکا مدرس عکاسی بوده و کار عکاسی می کند و رضا معطریان که عکاس محبوب و شناخته شده ای در تئاتر، سینما و مطبوعات است باعث استقبال عکاسان تئاتر شده بود.

آشنا تاکید کرد که طی دو روز یک شنبه و دو شنبه هفته جاری داوری آثار به پایان خواهد رسید و آثار راه یافته به جشنواره معرفی می شوند. سومین جشنواره تئاتر شهر 10 مهر ماه 93 در مراکز و فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می شود.