نمایشنامه «زندگی یک نهنگ قبل از خودکشی» نوشته فاضل ترکمن منتشر شد.

پایگاه خبری تئاتر: این نمایشنامه‌ در قالب «تک‌گویی» با نقاشی علی خالق و گرافیک مرتضی آذرخیل در ۷۷۰ نسخه توسط نشر ثالث منتشر شده است.

در معرفی «زندگی یک نهنگ قبل از خودکشی» توسط مولف می‌خوانیم: «این کتاب بعد از دو سال مجوز انتشار گرفت. داستان کتاب درباره‌ نویسنده‌ای به‌نام «رضا کیاست» است که بحران‌ها و شکست‌های مختلفی را در زندگی تجربه کرده و دچار اضمحلال روحی و روانی شده است. کتاب در ۱۴ فصل و با زبانی تلخ و گزنده و البته طنزی سیاه به گوشه‌هایی از وضعیت خاص ادبیات و هنر در ایران می‌پردازد. آگاهانه برای راوی کتاب زبان محاوره را انتخاب کردم. روایتی بی‌پرده و بدون غل‌وغش که به روحیه‌ راوی نزدیک است. چیزی شبیه به زبان هولدن کالفید در ناتور دشت که عصیان‌گری‌های خاص خودش را دارد و همین در لحن روایت نیز تاثیر می‌گذارد.

«زندگی یک نهنگ قبل از خودکشی» با نقاشی اختصاصی علی خالق و گرافیک مرتضی آذرخیل منتشر شده است.

همچنین در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «یارو یه خونه داره، صد هکتار!
یه ماشین داره، از قد زرافه بلندتره!
یه دوست‌دختر داره، عینهو مرلین مونرو.
بعد می‌آد با سگش عکس می‌ذاره و زیرش کپشن می‌کنه:
«بهانه‌های کوچک خوشبختی!»
اغلب مردم همین‌قدر عوضی هستن.»

ترکمن همچنین از این‌که بعد از بهبود وضعیت کرونایی قصد دارد تا این نمایشنامه را با کارگردانی خودش روی صحنه ببرد، خبر داده است.

فاضل ترکمن، نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار متولد ۱۳۶۷، دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی است که در حال حاضر دبیری کتاب‌های مستقل بخش ادبیات و هنر در نشر «روزنه» را برعهده دارد. از او پیش‌تر کتاب‌های «دختری که اشک‌های مرا پاک می‌کرد»، «خواب آبی»، «هیچ عشقِ تازه‌ای جدید نیست»، «کیف پول من گرسنه است»، «وقتی دماغ پینوکیو توی سوراخ گوش من بود»، «یکی بیاید مرا لِهْ کند»، ««پولِ چراغِ جادو»، «سفر به قبرستان» و «حرف‌های گریه‌دار» منتشر شده است.