دیدار دبیر جشنواره تئاتر کودک با نمایندگان مجلس، تکمیل بازیگران «دو پای آویزان»، بازدید مدیرکل هنرهای نمایشی از ستاد جشنواره تئاتر فجر

پایگاه خبری تئاتر: پیام دهکردی دبیر جشنواره کودک و نوجوان همدان به مجلس شورای اسلامی رفت تا با اعضای کمیسیون فرهنگی دیدار کند.

در این دیدار دهکردی درخصوص مسائل و معضلات تئاتر کودک و نوجوان توضیحاتی داد و بر ضرورت و اهمیت این بخش تأکید کرد. در این جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی نیز به ایراد نظرات خود پرداختند و دغدغه دبیر این جشنواره یعنی حمایت از نسل آینده کشور که فردای ایران در دستان آن‌ها خواهد بود را از ویژگی‌های مثبت جشنواره برشمردند.

در ادامه، نمایندگان از دهکردی درخواست کردند مباحث و مشکلات عنوان شده در این جلسه را به صورت مکتوب به اعضای کمیسیون ارائه دهد تا آن‌ها بتوانند با برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

در پایان، پیام دهکردی خواهان توجه بیشتر مسئولین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به مقوله تئاتر و حوزه نمایش در کشور شد.

دیدار مدیر کل هنرهای نمایشی از ستاد جشنواره از تئاترفجر

مدیرکل هنرهای نمایشی روز گذشته از ستاد جشنواره بین‌المللی تئاترفجر دیدار کرد.

روز گذشته حسین طاهری از ستاد جشنواره بین‌المللی تئاترفجر دیدار کرد. در این دیدار اردشیر صالح پور دبیر این دوره از جشنواره به معرفی بخش‌های مختلف ستاد پرداخت و از اقدامات انجام شده این ستاد برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره توضیح داد.

طاهری نیز ضمن اظهار رضایت از نظم ایجاد شده در این ستاد و ابراز خشنودی از استقبال خوب جوانان از جشنواره بیان کرد: باید تمام نیروی خود را برای برگزاری مناسب و منظم جشنواره تئاتر فجر صرف کنیم زیرا این جشنواره بیان‌گر فعالیت‌های سالانه تمامی اهالی تئاتر است. وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا جشنواره هم‌ شأن نامش برگزار شود.

در پایان صالحپور نیز با اشاره به استقبال هنرمندان جوان از بخش «تجربه‌های نو» اظهار امیدواری کرد که جشنواره سی و سوم نقطه درخشانی برای معرفی جوانان هنرمند به تئاتر حرفه‌ای کشور باشد.

تکمیل گروه نمایش «دوپای آویزان»

با رفتن نگار جواهریان، علی بی غم و خسرو احمدی، گروه بازیگران نمایش «دوپای آویزان» تغییر کرد.

ابراهیم پشت کوهی کارگردان نمایش اعلام کرد: نگار جواهریان علی رغم صحبت هایی که از قبل انجام داده بودیم به دلیل مشغله کار سینمایی، به گروه ما نپیوست. علی بی غم و خسرو احمدی هم به دلیل به توافق نرسیدن سر مسایل مالی پس از چندین جلسه تمرین متأسفانه از جمع ما رفتند.

این کارگردان گفت: نمایش ما یک کار گیشه ای است بنابراین دستمزدهای گروه بر اساس توافق است و به دلیل این که حامی مالی مشخصی نداریم نمی توانیم مبالغی که واقعا در حد دستمزد برخی دوستان است را بپردازیم.

به گفته پشت کوهی، از این پس حسام منظور نقش اصلی نمایش را «آثَََم » (به جای علی بی غم) بازی می کنند و تینو صالحی نیز جایگزین خسرو احمدی و ساقی عسگری جایگزین نگار جواهریان می شوند.

وی با اظهار رضایت از گروه جدید بازیگران خود گفت: با پیوستن این بازیگران، گروه تمرینات جدی خود را همچنان دنبال می کند تا نمایش، در زمان خود آبان ماه درتالار حافظ به صحنه برود.

خسرو شهراز، نادر فلاح، عصمت رضا پور، محمد سایبانی و هادی اسکندری دیگر بازیگران این نمایش هستند.

«وقتی ما برگردیم، دو پای آویزان مانده است» باز تولید دوباره ابراهیم پشت کوهی از نمایشی است وی که با همین نام( معروف به «دو پای آویزان») در سال 87 اجرا کرد و اثر برگزیده جشنواره هجدهم تئاتر فجر شد.

این نمایش که در کلیت و ماهیت همان اجرای سال 87 است، درشکل اجرایی فضایی کلاژگونه ای دارد که متشکل از سبک مینی مال و رئالیست جادویی است و شعر نیز نقش مهمی در این فضاسازی ایفا می کند.