با توقف شیوع کرونا در گوانگ‌ژوی چین، سینماهای این منطقه دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند.

پایگاه خبری تئاتر: گوانگ‌ژو مرکز استان گوانگ‌دونگ که قلب سینمایی چین محسوب می‌شود، دیروز جمعه اعلام کرد حدود یک ماه پس از بسته ماندن سینماهای این استان به دلیل شیوع کرونا، حالا می‌توانند کارشان را از سر بگیرند.

سینماهای این شهر که بیش از ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد در چند منطقه از ۷ ژوئن به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بودند.

به این ترتیب ۲۵ روز پس از بسته ماندن سینماهای این مناطق مقامات شهری با اطمینان از اینکه این امر تاثیری موثر بر کنترل کرونا در این شهر بزرگ داشته، فعالیت سینماها را دوباره بدون مشکل اعلام کردند.

البته لازم است که همه با ماسک به سینما بروند و کیوآر کد خود را که ثابت کننده سلامتشان است اسکن کنند و دمای بدنشان هم هنگام ورود به سینماها اندازه‌گیری می‌شود. فاصله هر فرد نیز حداقل ۲ متر در سینما خواهد بود.

گوانگ‌دونگ روز پیش اعلام کرد در این استان هشت مورد جدید کرونا مشاهده شده است. به طور میانگین در یک هفته اخیر در این استان که بیش از ۱۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد در روز ۳ مورد ابتلا مشاهده شده است.

سینماهای این مناطق در حالی دوباره شروع به کار می‌کنند که فیلم پرفروش تبلیغاتی «۱۹۲۱» و «پیشگام» از پنج‌شنبه راهی سینماها شده‌اند تا صدمین سال ایجاد حزب کمونیست را گرامی بدارند.

درام تاریخی «۱۹۲۱» که با حضور بازیگران مشهور چینی ساخته شده قرار است در آمریکا، بریتانیا، خاورمیانه، استرالیا، نیوزیلند و سنگاپور نیز راهی سینماها شود. این فیلم در روز افتتاحیه خود ۱۲.۶ میلیون دلار فروش کرد.