فیلم کوتاه «دیکته کردن» به نویسندگی و کارگردانی معین هاشمی‌ نسب نامزد دو جایزه بین‌المللی شد.

پایگاه خبری تئاتر: این فیلم کوتاه در دو بخش «بهترین فیلم تجربی» و «بهترین موسیقی فیلم» در جشنواره‌ی «گلاسکوی بریتانیا» در لیست سه نامزد برتر قرار گرفت.

فیلم کوتاه «دیکته کردن» به نویسندگی و کارگردانی معین هاشمی‌نسب و آهنگ‌سازی صبا ندایی،  روایتی از کنترل دیکتاتورها بر جامعه بشری را در طول تاریخ نشان می‌دهد. در این فیلم موضوعاتی چون  تولید مثل، آموزش و پرورش و کنترل قدرت‌های دیکتاتوری بر آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

داستان این فیلم در یک چاپخانه‌ی متروکه اتفاق می‌افتد و چگونگی سلطه‌ی منزجرکننده‌ی یک دیکتاتور بر دو نوجوان را در این چاپخانه‌ نشان می‌دهد.

معین هاشمی‌نسب، در کنار نویسندگی و کارگردانی، تهیه‌کنندگی، فیلم‌برداری، تدوین و صداگذاری این فیلم کوتاه را نیز به عهده داشته‌ است.

«دیکته کردن»  پیش‌تر نیز در فینال جشنواره‌ی فیلم سوئد، در لیست فیلم‌سازان برتر این مسابقه بین‌المللی نیز قرار گرفته بود.

نگین سرتیپی، اردوان شریف‌زندیه،  بنیامین میرزاپور،  تبسم سرتیپی و دانیال حقیقی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

جشنواره فیلم «گلاسکو» طبق گزارش سایت «Short Film Connection» معتبرترین جشنواره آنلاین فیلم کوتاه در جهان به شمار می‌آید. نام این جشنواره دربین 10 جشنواره برتر درمیان 5000 جشنواره معتبر فیلم در سراسر جهان قرار دارد