مستندهای «روزهای بی خبری» به کارگردانی ابوالفضل تاجیک و «عروس سیل» به کارگردانی ضیاء حاتمی به نوزدهمین جشنواره جهانی فیلم «ایسکیا» ایتالیا راه پیدا کردند.

پایگاه خبری تئاتر: جشنواره «ایسکیا» فیلم‌های سینمایی، مستند و کوتاهی را که اهمیت ویژه‌ای به فرهنگ و سنت‌ها داده‌اند و به محیط زیست، تاریخچه لوکیشن‌ها و یا کاربرد آن‌ها پرداخته‌اند، به رقابت می‌گذارد. خانه مستند امسال با ۲ اثر در نوزدهمین دوره این فستیوال جهانی حضور خواهد داشت.

مستند «روزهای بی خبری» ساخته ابوالفضل تاجیک روایت‌گر قصه علی محمد، پیرمرد ۸۴ ساله، آخرین بازمانده از نمدمالان روستایی از توابع شهرستان نیشابور است و این مستند به زندگی، کار و تنهایی علی محمد می‌پردازد. حضور در جشنواره «ایسکیا» سومین حضور جهانی این اثر محسوب می‌شود.

همچنین نخستین حضور جهانی مستند «عروس سیل» نیز در بخش غیررقابتی جشنواره «ایسکیا» رقم خواهد خورد.

«عروس سیل» ساخته ضیا حاتمی روایتی متفاوت از سیلاب سال ۹۸ در جنوب کشور است.

در سیل ٩٨ خوزستان را آب فرا می‌گیرد، روستایی به نام سبهانیه را تهدید می‌کند و علاء چنانی در روز مراسم عروسی‌اش به جنگ سیل با اهالی روستا می‌رود.

جشنواره جهانی فیلم «ایسکیا» ایتالیا با هدف اهدا جایزه هنری به خالقان آثاری که باعث رشد ارزش‌ها شده و واقعیت‌های انسانی، تاریخی و اجتماعی را به نمایش می‌گذارند، هر ساله در کشور ایتالیا برگزار می‌شود.