نمایش فیلم «آنت» در مراسم افتتاحیه هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن، با تشویق ایستاده و پنج دقیقه حاضران در سالن لومیر کاخ جشنواره همراه شد، گرچه برخی نیز در حین نمایش سالن را ترک کردند.

پایگاه خبری تئاتر: هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از شب گذشته (۶ جولای) با نمایش فیلم «آنت» ساخته «لئوس کاراکس» و با بازی «ماریون کوتیار» و «آدام درایور» آغاز به کار کرد و در نهایت با تشویق ایستاده و پنج دقیقه ای مخاطبان همراه شد.

این تشویق که بخشی از سنت جشنواره کن است، مسلما رکورددار بالاترین مدت زمان تشویق ایستاده در تاریخ کن نیست اما احساس شد مخاطبان نه فقط برای فیلم «آنت»، بلکه همزمان برای بازگشت این جشنواره مهم سینمایی پس از یک سال وقفه شور و شعف خود را نشان دادند.

این فیلم روایتگر داستان زندگی «هنری» یک کمدین و «آن» یک خواننده اُپرای سرشناس و جهانی است که زوج موفقی هستند اما تولد اولین فرزندشان که دختری مرموز با سرنوشتی استثنائی است، زندگی آن‌ها را دگرگون می‌کند.

بازخوردهای فیلم «آنت» متفاوت بود و حتی صدها نفر نیز در حین نمایش فیلم، سالن لومیر را ترک کردند.

جشنواره امسال با تمهیدات متفاوتی برگزار می‌شود و در حالی که اغلب‌ میهمانان واکسینه شده اند، اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در نظر گرفته شده و بر این اساس میهمانان جشنواره که از خارج اتحادیه اروپا به کن سفر کرده اند ملزم به انجام تست بزاق کرونا، هر ۴۸ ساعت یکبار هستند تا مجوز لازم برای حضور در فضاهای سربسته، بازار کن و نشست های خبری را کسب کنند.

«جودی فاستر» بازیگر آمریکایی برنده اسکار نیز در مراسم افتتاحیه پس از سخنرانی مسلط به زبان فرانسوی، جایزه نخل طلای افتخاری جشنواره را از دستان «پدرو آلمادوار» دریافت کرد.

هیات داوران بخش مسابقه اصلی شامل «اسپایک لی» و «بونگ جون هو» کارگردان مطرح و کره ای فیلم «انگل» از جمله دیگر مهمانان مراسم افتتاحیه جشنواره کن بودند.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار می‌شود.