کمپانی «رام» کشور استونی میزبان چندین چهره کارگردانی تئاتر حرفه‌ای از 2 نسل هنرمندان تئاتر ایران شد که به منظور برگزاری کارگاه آموزشی و همچنین تولید اثر مشترک از 5 تا 16 مهرماه در استونی حضور دارند.

پایگاه خبری تئاتر: کمپانی «رام» که پیش از این به دلیل همکاری مشترک با همایون غنی‌زاده و تولید و اجرای آثاری چون «آنتیگونه» و «سیزده، سیزده، تبصره 8» در تئاتر ایران شناخته شده است، از چند چهره کارگردانی تئاتر حرفه‌ای ایران برای حضور در کشور استونی و برگزاری کارگاه آموزشی و همچنین تولید اثر مشترک دعوت به عمل آورد.

آتیلا پسیانی، علی‌اصغر دشتی، رضا گوران، مهین صدری و همایون غنی‌زاده کارگردان‌هایی هستند که از 2 نسل هنرمندان تئاتر ایران از روز 5 مهرماه در استونی حضور پیدا کرده‌اند. ضمن اینکه هر کدام از این هنرمندان با گروه‌های تئاتری «بازی»، «دن کیشوت»، «یرما»، «مهر شیراز» و «مونگو» از جمله معدود گروه‌های تئاتر حرفه‌ای فعال در ایران هستند.

در این سفر یکی از کارگردان‌های جوان تئاتر شیراز نیز همراه این هنرمندان تئاتری است که تا 16 مهرماه در استونی به برگزاری کارگاه آموزشی و تولید اثر مشترک می‌پردازند.

پسیانی طی حضور 10 روزه در استونی کارگاه «انرژی‌های محبوس و رها شده» را برگزار می‌کند ضمن اینکه کارگاه‌های آموزشی کارگردان‌های تئاتر ایران در استونی بر اساس متون کهن برگزار می‌شوند.