فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلای ۲۰۲۱ جایی اعتراف کرده در ۶ سالگی مخفیانه فیلم خشن «کشتار با اره برقی در تگزاس» را تماشا کرده است.

پایگاه خبری تئاتر: ژولیا دوکورنو کارگردان زن ۳۷ ساله فرانسوی شب گذشته ۱۷ جولای تاریخ ساز شد و توانست برنده جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره «کن» ۲۰۲۱ شود و بدین ترتیب بعد از جین کمپیون به دومین کارگردان زن تاریخ مبدل شد که توانسته این جایزه باارزش را از آن خود کند.

دوکورنو که پیش از این با اولین اثرش یعنی فیلم ترسناک «خام» به جشنواره «کن» آمده و توانسته بود جایزه فیپرشی را دریافت کند، خیلی زود خود را به عنوان یک فیلمساز جسور در دنیای سینما معرفی کرد.

او که امسال با دومین فیلم ترسناکش یعنی فیلم «تیتان» به جشنواره «کن» آمده بود در کنفرانس خبری این فیلم اعلام کرد همین که یک اثر ترسناک به فهرست فیلم های جشنواره وارد شده یک نوع موفقیت است.

اتفاقی ویژه برای فیلمساز زن فرانسوی


دوکورنو در جایی دیگری از این جشنواره گفت همیشه می خواسته فیلم های ژانر وحشت را وارد جریان اصلی جشنواره ها کند تا با این کار بی مهری درباره این فیلم ها متوقف شود.

در کنفرانس خبری «تیتان» وقتی از دوکورنو درباره شباهت این فیلم با «تصادف» کراننبرگ و «مخمل آبی» لینچ پرسیده شد، او ضمن ابراز خوشحالی از این مقایسه گفت: من تحت تاثیر برایان دی پالما، پیر پائولو پازولینی و نا هانگ-جین نیز هستم.

این فیلمساز فرانسوی که والدینش پزشک هستند، در جایی اعتراف کرده در ۶ سالگی یکی از خشن ترین فیلم های تاریخ سینما یعنی فیلم «کشتار با اره برقی در تگزاس» را به صورت مخفیانه تماشا کرده و در آن سنین کتاب های گوتیک ادگار آلن پو را می خوانده است.