« قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی ‌ها ، مریم مقدم و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی در جدیدترین حضور جهانی خود به جشنواره ادینبورگ اسکاتلند دعوت شد.

پایگاه خبری تئاتر: هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ادینبورگ در حالی برگزار می شود که فیلم «قصیده گاو سفید» تنها نماینده سینمای ایران در بخش فیلم‌های بلند داستانی حضور دارد و مستند «رادیوگرافی یک خانواده» ساخته فیروزه خسروانی و محصول مشترک ایران، نروژ و سوئیس نیز در بخش آثار مستند این جشنواره سینمایی نمایش خواهد داشت.

جشنواره فیلم ادینبورگ یک که از قدیمی ترین جشنواره‌های سینمایی دنیاست از ١٨ تا ٢٥ اوست (٢٧ مرداد تا ٣ شهریور) در اسکاتلند بریتانیا برگزار می شود.

این فیلم همچنین به زودی در هفتادمین جشنواره فیلم ملبورن استرالیا که از تاریخ ۱۴ تا ۳۱ مرداد(۵ تا ۲۲ اوت) برگزار می شود در بخش ویژه سینمای ایران در کنار فیلم های «قهرمان» ساخته جدید اصغر فرهادی، «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «بندر بند» از منیژه حکمت، «جاده خاکی» از پناه پناهی، مستند «رادیوگرافی یک خانواده» به کارگردانی فیروزه خسروانی، «شب» از کوروش اهری، «شیطان وجود ندارد» به کارگردانی محمد رسول اُف و «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی در بخش ویژه «سینمای جدید ایران» در جشنواره ملبورن به روی پرده می رود.

«قصیده گاو سفید» اولین حضور جهانی خود را در بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین پشت سر گذاشت و در رتبه سوم برترین فیلم های جشنواره فیلم برلین از نگاه مخاطبان قرار گرفت. این فیلم همچنین در دومین حضور بین‌المللی خود در بخش هفته منتقدین جشنواره ترایبکای نیویورک به روی پرده رفت.

مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پوررئوفی و پوریا رحیمی سام بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند.